Mujahid Zoli a világ legszebb hegycsúcsán kalandozott

Dél-Amerika utazás Megasztár Mujahid Zoli énekes
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Az énekes bejárta Dél-Amerika mesés tájait, és bár elvarázsolta a Machu Picchu, végül nem a szakrális hely lett utazása csúcspontja. A csodás hangú énekes eszméletlen kalandjairól mesélt nekünk.

Mujahid Zoli, a Megasztár egykori felfedezettje 24 napot barangolt Dél Amerikában; az énekes legjobb barátjával utazott a távoli országba. A fiúk egy túravezető segítségét vették igénybe, aki kis csapatot maga köré gyűjtve mindent flottul leszervezett, még akkor is, amikor veszélybe került a terv, hogy ellátogassanak a Machu Picchura.

A lélegzetelállító Machu Piccu Forrás: Thinkstock

„Embert próbáló utazás volt, hiszen majdnem minden nap máshol szálltunk meg. Az is megterhelte a szervezetünket, hogy bizonyos magasság felett sokkal fáradékonyabb a test, nehezebben bírja a gyűrődést. A sivatagtól a magas hegységekig barangoltunk, így rengeteg kalandban volt részünk" – kezdi Zoli, aki három topélményét is megosztotta a Life.hu-val.

A Life.hu extra tippje

Fedezd fel Peru varázslatos világát, az inkák egykori birodalmát! Sokan tartják ezt a helyet a világ legváltozatosabb országának, ami a geográfusok, régészek és az utazók sokaságának is rengeteg meglepetést és különlegességet tartogat, hangulata máshoz nem hasonlítható! A Peru – Az óceántól az Andok világába – az inkák nyomában legjobb ára: 639.500 forint/fő/13 éjtől

3. Torres del Paine Nemzeti Park

Amikor a chilei Torres del Paine Nemzeti Parkba belép az utazó, azonnal egy meseországban találja magát. A természet ezer csodával ajándékozta meg ezt a tájat. Az állandó, erős szélnek köszönhetően a fák törzsei furcsa formát öltöttek, a lankás hegyoldalakon pedig vörös színű virágok színezik be a látképet. „A forrásvizek magas réztartalma miatt a tavak színe türkizzöld, a hatalmas hegyeket pedig szokatlan alakúra csiszolták a gleccserek” – írta egy korábbi cikkében az Origo.hu.

Zoli a Torres del Paine Nemzeti Park hegyeivel a háttérben Forrás: Facebook/Mujahid Zoli

„Harmadik helyre raknám a patagóniai gleccservidéket, a Torres del Paine Nemzeti Park hegységrendszerét. Ott az is elég, ha leülsz egy kempingszékre, és órákig bámulod a lenyűgöző hegyvonulatot. Amikor egy hajótúrán szembesültünk azzal, hogy a világ legnagyobb gleccserének látványa tárul elénk, teljes mértékben a természet hatása alá kerültünk. Fantasztikus élmény volt, ahogy a jégdarabok belezuhantak a vízbe" – magyarázta az énekes.

A gyönyörű Pehoe-tó is a nemzeti park részét képezi Forrás: Thinkstock

Zoli extra tippje

A Perito Moreno-gleccser földjén az év 365 napján egy irányból fúj a hideg szél. Nagyon fel kell öltöznöd, és érdemes készülnöd olyan felszereléssel, ami erre a zord tájra alkalmas, és megvéd a hidegtől. Mi pontos leírást kaptunk, hogy milyen fülvédőt és símaszkot vigyünk magunkkal.

2. Machu Picchu

Machu Picchu, azaz „Öreg csúcs", az egykori Inka Birodalom romvárosa Peruban a világ egyik legizgalmasabb, festői fekvésű régészeti lelőhelye. Az Andok hegyláncai között csaknem megközelíthetetlen hegynyergen bújik meg az apró, erődítményszerű város, amelyet 1450 körül Pacsakutek Yupanki inka király óhajára építettek. A tudósok mai álláspontja szerint Machu Picchu nem volt igazi város, inkább az inka társadalom uralkodó osztályai számára épített templomokból, palotákból álló komplexum, ahol a Nap különleges tiszteletének nyomai is megtalálhatók.

Forrás: Facebook/Mujahid Zoli

„A második helyre a Machu Picchut teszem, igaz, azt hittem, ez a táj lesz az utazásom fénypontja, de nem így lett. Igazi misztikuma van a felhőkbe burkolózott hegycsúcsoknak! Ott még az sem zavart, hogy 2000 méter magasan, egy hatalmas felhőszakadás áztatott el bennünket. Ráadásul a Machu Picchura vezető út sem volt akadálymentes, és bár nehezített útvonalon, de eljutottunk álmaim helyszínére" – mondta Zoli, aki erről a hihetetlen kalandról már mesélt a Life.hu-nak.

Zoli extra tippje

Amikor mi a Machu Picchun jártunk, hatalmas szúnyoginvázió volt. Mire szereztünk riasztót, addigra tele voltunk csípésekkel, ezért mindenkinek azt tanácsolom, hogy vigyen magával a csúcsra szúnyogriasztó kenőcsöt vagy sprayt. A másik fontos információ, hogy érdemes a Machu Picchura még itthon, előre megvenni a belépőjegyet.

1. Iguazú-vízesés

Az argentin–brazil határon található Iguazú-vízesés 270 különálló zuhogóból és kisebb vízesésből áll, amelyek a folyón 2,7 kilométer szélességben húzódnak. A víztömeg a vízeséseken maximum 82 métert esik, átlagos magasságuk 60 méter. Az Iguazú-vízesés legmagasabb zuhataga, az Union, ahol a víz az Ördögtorok-szakadékba zuhan, amelyet a folyó egy geológiai törésvonal mentén vájt ki az évmilliók során.

Forrás: Facebook/Mujahid Zoli

„Első helyre pedig az Iguazú-vízesést tenném, ahol úgy éreztem magam, mintha az Avatar című filmben lennék. A sziklák szinte lebegtek a víz felett, mindenütt csodálatos papagájok repkedtek. Több napig tátott szájjal tudtam volna csodálni. Sőt, itt is részt vettünk egy hajótúrán! Amikor egy-egy vízzuhatagot közelről nézhettünk meg, feleszméltem, hogy mennyire aprók is vagyunk mi emberek. Amikor az Ördögtorok nevű zuhatagot megláttuk, szinte könnyeztem, hihetetlen volt!" – mesélte Zoli.