A sport nemcsak fitten és egészségesen tart, a mentális, lelki egészséget is támogatja. Természetesen vannak olyan mozgásformák, amelyek kifejezetten a harmónia és az egyensúly megtapasztalását, megtalálását támogatják. Ha úgy érzed, neked is erre van szükséged, nézd meg a a mi kedvenceinket!

  • Pilates

A mélyizmok megerősítésére kifejlesztett pilatesmódszer úgy erősít, hogy közben az ellazulásra és a nyújtásra is koncentrál. A belső kontroll és koncentráció lágy és áramló mozdulatokat tesz lehetővé. A jóga, a balett és a római edzésmódszerek ötvözésével kialakított sport egy speciális légzéstechnikát is alkalmaz, amelynek köszönhetően teljesen kikapcsol.

A belső kontroll és a koncentráció lágy és áramló mozdulatokat tesz lehetővéForrás: Shutterstock
  • Úszás

Témánk szempontjából némileg mellékes, de azért fontos megemlíteni, hogy az úszás az egyik legjobb kalóriaégető sport. Egy korábbi kutatás szerint,mivel 9 hónapig a magzatvízben fejlődünk, a víz a nyugalmat és az újjászületést jelenti számunkra. Így a vízben úszással egyfajta meditatív állapotot is elérhetünk, ami a megnyugvásról, befelé fordulásról, harmóniáról szól. 

  • Futás

Ha kifejezetten szeretsz egyedül sportolni, amikor csak te vagy, és előtted az út, akkor a futás szuper alternatíva lehet. A futás növeli az általános fittséget, az állóképességet, ráadásul az anyagcsere-folyamatoknak, a légzőszervrendszernek és az idegrendszernek is nagyon jót tesz. Ha városi környezetben élsz, akkor is feltétlenül keresd a zöldet, a természeti környezet tudat alatt is nyugtatólag hat az emberekre.

A futás növeli az általános fittséget, állóképességet, és az anyagcsere-folyamatoknak is nagyon jót teszForrás: Shutterstock
Futni jó – így kezdj hozzá! Segítség kezdőknek, újrakezdőknek

Tudod, hogy hasznos, mégsem szántad rá magad soha a futásra, de most úgy döntöttél, szívesen beépítenéd az edzéstervedbe? Netán újrakezdő vagy, aki régen imádta, mostanában viszont valahogy nem tudja rávenni magát erre a mozgásra? Kezdj futni még a héten – mi segítünk!

  • SUP

Egy újabb természet- és vízközeli élmény, nemcsak sportként, de kikapcsolódásként is elsőrangú. Két-három évvel ezelőtt lett hazánkban is ismert a SUP, ami lényegében egy speciális szörfdeszka, amelyen állva evezve, mondhatni a vizen járva élvezheted a természetet. Rendkívül nyugis, mégis kalandos, és nem mellesleg kardióként sem utolsó. 

  • Túrázás

Már kutatások is igazolták, hogy az emberek számára a természeti környezet mennyire pozitív hatású. Oldja a stresszt, segít ellazulni, hozzájárul a jobb életminőséghez. Egy hat-nyolc órás kirándulás elképesztő módon tudja feltölteni az embert, hiszen csak élvezni kell az erdőt, a flórát és a faunát, illetve a jó társaságot. Ahogy lelkileg feltölt, közben testileg kellemesen elfáraszt a túra, de egészen más, sokkal jobb fajta fáradtság ez, amit napi nyolc-kilenc óra irodai munka után tapasztalunk.

Kutatások igazolják, hogy az emberek számára a természeti környezet pozitív hatásúForrás: Shutterstock
+1 tipp – Relaxálj!
Mivel mindenki külön egyéniség, ezért az is változó lehet, hogy melyik, illetve milyen intenzitású mozgásformától tud igazán kikapcsolni, befelé nézni. Van olyan, akinek a futás jelenti ezt, van olyan, akinek a pilates, másoknak pedig a biciklizés. Így mindennél fontosabb, hogy találd meg a hozzád illő sportot, amibe igazán bele tudsz feledkezni. Mellette pedig nem rossz, ha egy pihentető, lazító relaxációt is beiktatsz hetente legalább egyszer. A sporthoz hasonlóan a relaxáció is feszültségoldó és stresszlevezető hatású, de egészen más hatásmechanizmusokkal működik. Érdemes ezt is kipróbálni!