A nyári időszámítás a szombatról vasárnapra virradó éjjel fog megkezdődni, hajnali kettőkor egy órával előre kell tolnunk a mutatókat. Ráadásul idén egy munkanap után kerül sor az óraátállításra, így sokan nehezebben fogják viselni, hogy kevesebbet alhatnak. 

"Az alvás és az ébrenlét évezredeken át kialakult természetes ritmusának, a cirkadián ritmusnak a mesterséges (intézményes) megzavarása az emberi szervezetre negatívan ható fáziseltolódási következményekkel jár" - írta közleményében a Magyar Alvás Szövetség. 

Forrás: 영훈 박/Pixabay

Pintér Ferenc, a Meteo Klinika igazgatója néhány olyan hasznos tanácsot javasolt, mellyekkel könnyen csökkenthetjük a káros utóhatásokat - írja a Ripost

1. Fokozatosan és ne egyszerre állítsuk át óráinkat! A szervezet könnyebben elvisel kétszer fél órát, de az a legjobb, ha negyedórákkal lépkedünk előre. 

2. Csökkentsük a szervezet fizikai és szellemi terheléseit egyaránt!

3.Pótoljuk étrendkiegészítőkkel azokat az anyagokat, amelyekből egyébként is hiányt szenvedünk. Például: C-vitamin, magnézium és kalcium mellett juttassunk be cinket és szelént is.

Alvási szokásaink egyébként is óriási hatással vannak egészségünkre, ezért a minőségi alvásra különösen fontos odafigyelni.