Jóga az adventi időszakban - fontosabb, mint hinnéd!

2015.11.29. 18:11

Sok nőben csak a gyermekvárás és a szülés időszakában tudatosul igazán, hogy a teste ki van téve a természet törvényeinek. Másokra az idő múlása, az évszakok változása hat intenzívebben. A jógagyakorlás közben is érhetnek téged hasonló felismerések arról, hogy a természet része vagy, és akkor is hatnak rád a változásai, ha erről néha megfeledkezel!

A jóga megtanít arra, hogyan kerülj a környezeteddel harmóniába. A folytonos befelé figyelés és önreflexió kialakít egy erős, tapasztalatokra épülő tudást a tested és az elméd működéséről, a külső és belső hatásokról.

Amikor az ember még a természet közelében élt, annak ciklikussága, állandó változása és az ezzel összefüggő emberi munkák időszakokra osztották az évet. Egy-egy időszak betetőzéséből lettek az ünnepek. Rudolf Steiner osztrák filozófus szerint az ünnepek az év és az élet forduló- és csomópontjai, amelyek a világmindenség szellemiségével kapcsolhatják össze az embert. 

A keresztény kultúrkörben az advent a várakozás, a csodavárás időszaka, amelyhez – életmódod függvényében – meghatározott tevékenységek kötődhetnek. A meghatározott tevékenységek, a kiszámíthatóság, lassúság biztonságot jelentenek, és egyfajta meghittséget adnak ennek az időszaknak. 

Forrás: Thinkstock

Az ünnep is csak úgy lehet teljes, ha hagysz időt a ráhangolódásra. Más vallások ezt ugyanígy megteszik, hiszen épp a természet változásaira keresik és adják meg a választ. De nem muszáj vallásosnak lenni ahhoz, hogy ezt te is megtedd; elég a saját tevékenységeidet a természet változásaihoz hangolni.

Ahogy az ünnepek keretezik az életedet, a jógagyakorlásodat is úgy érdemes ráépíteni a természet változásaira és a saját ciklusaidra rímelve, időszakokra bontva. Intenzívebb, befelé fordulósabb, dolgosabb, kihívásokkal tarkított, lecsendesedett, pihenős szakaszokra, egy-egy időszak végét megünnepelve, értékelve. 

A karácsony előtti advent a visszahúzódás, befelé fordulás, a belégzés időszaka. Elmélkedj ezen, és csinálj gyakorlási tervet a következő hétre, hónapra, évszakra.  Helyezd el ezt az éves gyakorlási tervedben, amelynek legyen egy magasztosabb célja. 

Life.hu tipp

A tél közeledtével az alvásigény megövekszik. Ha nem tudsz aludni, vagy csak lecsendesítenéd az idegrendszered, próbálj ki a JógaKlikkel egy 45 perces, otthon végezhető gyakorlatsort – kattints ide! 

jógaéletmódmozgásnyújtásJógaKlikk