Régi idők fogyási trendjei, amiket ideje örökre elfelejteni

2017.08.29. 19:17

Heti szinten új fogyási tippek, új szuperételek kerülnek előtérbe. Vannak olyan egykori trendek, ma már tévhitek, amelyeket viszont egyszer és mindenkorra el kell felejteni, ha az egészség, a fittség, a jó alak az elérendő célod.

1. tévhit - ha kevesebbet eszel, és több kalóriát égetsz, fogyni fogsz 

Manapság is nehéz kiverni a fejekből, hogy a kalóriaszegény étrend pozitív hatásokkal bírna. Egy ilyen étrenddel sokkal többet árthattok, mint gondolnátok. Nemcsak hogy teljesen egészségtelen folyamat lesz a fogyásból, de még csak erőd sem lesz. Se edzeni, de még a hétköznapokhoz sem. Ha komolyan veszed a fogyást, egyél napi ötször, és sportolj hetente legalább háromszor. A gyenge és pálcikavékony lányokat manapság szerencsére felváltják az aktív és izmos lányok. Az izmokhoz pedig bizony sokat kell enni, persze egyáltalán nem mindegy, hogy mit.

A kalóriaszegény étrend következtében nem lesz energiád edzeniForrás: Thinkstock

2. tévhit - a zsír veszélyes 

Az 1970-es években alakult ki ez a tévhit, amit sokan még mindig nem tettek helyre magukban. Egyébként nagyon szomorú következményei lettek a zsírcsökkentett ételeknek, ezek hiányában ugyanis megjelent az igazi nagy ellenségünk: a cukor, ezt kezdték el ugyanis ízfokozóként az ételekhez adni. A zsírok szerepe igen sokféle, alapvetően energiát biztosítanak, tartalék tápanyagként szolgálnak, és nélkülözhetetlenek a zsírokban oldódó vitaminok felszívódásában, valamint a hormontermelődéshez és az idegrendszer működéséhez is elengedhetetlenek, így sokféle módon hozzájárulnak ahhoz, hogy szervezetünk megőrizze az egészségét.

A zsírok energiát biztosítanak, tartalék tápanyagként szolgálnak, és nélkülözhetetlenek a zsírokban oldódó vitaminok felszívódásábanForrás: Thinkstock

3. tévhit - ne egyél tojást, mert emeli a koleszterinszintet 

A kutatók már eloszlatták a félelmeket azzal kapcsolatban, hogy a tojás káros lenne az egészségünkre. Az is kiderült például, hogy az esetleges magas koleszterinszint sincs összefüggésben a tojásfogyasztással. A tojás fehérjében, vitaminokban, ásványi anyagokban és fontos zsírsavakban is gazdag. A tojás rengeteg vitamint tartalmaz, köztük B-vitamint, ami az idegrendszer megfelelő működésében játszik szerepet. Segít a szellem frissen tartásában és a stressz kezelésében. A tojássárgájában lévő lecitin ráadásul szintén javítja a közérzetet, és segít a depresszió kezelésében.
A tojásban lévő nagy mennyiségű A-, B2-, D- és E-vitamin csodákat tesz a bőrrel és a hajjal, ezért érdemes külsőleg is felhasználni különböző pakolásokban is.

A tojás fehérjében, vitaminokban, ásványi anyagokban és fontos zsírsavakban is gazdagForrás: Thinkstock
Tojásos reggeli vegáknak és húsevőknek
A hétköznapokban örül az ember, ha egy gyors szendvicsre van reggelente ideje, hétvégén viszont jó lelassulni, és villásreggelit tartani. Ehhez mutatunk most egy receptet!

4. tévhit - soha ne egyél este 8 óra után 

Természetesen ne egyél este 8 után túlságosan nehéz ételeket, sok szénhidrátot, vagy éppen gyorskaját. Sőt ilyeneket inkább este 8 előtt se egyél. Viszont ha egész nap rohangáltál, és nem volt időd rendesen enni, akkor nem teheted meg, hogy ne egyél akár este 8 után. Ha ráadásul olyan a napirended, hogy éjfél után fekszel le, akkor ez főleg nem opció. Egyszerűen csak arra kell odafigyelni, hogy zöldségekben és fehérjékben gazdag ételt válassz.

Este 8 után már csak könnyű ételeket egyél, felejtsd el a nehéz ételeket, a sok szénhidrátot és a gyorskajátForrás: Thinkstock
Kezdd az őszi szezont edzéssel, tornázz minden reggel Magyarország vezető életmódszakértőjével, Katus Attilával! A LifeTv-ben szeptember 4-től reggel 7-kor, 8-kor és 10-kor nincs kifogás, ledolgozzuk a nyáron felszedett felesleget. Két dolgot garantálunk: bomba formát és izomlázat!
diétafogyástrendekrégen