Rengeteget költesz rá, szeded minden nap, de fogalmad nincs mi van benne — A vitaminboom, és ami mögötte van

Natúr Tanya -
PR étrendkiegészítő vitaminbomba
Felkelsz reggel, a kávé mellé bedobsz egy multivitamint, edzés után megiszol egy fehérjeturmixot, a nyugodt alvás érdekében, lefekvés előtt pedig beveszel egy magnéziumot. Te is így csinálod? Nem véletlen, ma már tízből hét magyar szed valamilyen étrendkiegészítőt. Sokan, közel 60 százaléka a megkérdezetteknek a megelőzés érdekében, tehát prevenciós céllal nyúl vitaminokhoz.

Miközben a vitaminok és étrendkiegészítők szinte minden háztartásban ott sorakoznak a konyhapolcon, egy legújabb reprezentatív kutatás* meglepő képet fest arról, mennyire vagyunk tisztában azzal, mit is szedünk valójában. A magyar felnőtt lakosság alig több mint egynegyede vallotta, hogy legalább valamennyire tájékozottnak érzi magát a témában. A fiatalok, a 18–29 évesek egy kicsit jobban állnak: közel 40 százalékuk mondta ugyanezt. Ez azonban még mindig azt jelenti, hogy a legtöbben inkább rutinból, megszokásból kapnak be egy kapszulát, mint valódi tudatosságból.

vitaminboom
Vitaminboom: te tudod, hogy valójában mit szedsz?
Forrás: Natúr Tanya


Egy kutatás szerint a vitaminboom mögött tévhitek állnak

A kutatás rávilágított arra, hogy sokan abban a tévhitben élnek, hogy az étrend-kiegészítők egyet jelentenek a vitaminokkal. Valójában ennél sokkal szélesebb a kör: ide tartoznak az ásványi anyagok, a nyomelemek, a gyógynövény-kivonatok és számos egyéb hatóanyag is. A legnagyobb tévhit mégis a bevizsgálás körül van. Az Observer által megkérdezettek több mint fele meg van győződve róla, hogy a vitaminokat és étrendkiegészítőket ugyanúgy ellenőrzik, mint a gyógyszereket. Harminc százalék bizonytalan, és mindössze kevesebb mint negyedük tudja, hogy valójában elegendő egy egyszerű bejelentés a gyártó által a forgalmazáshoz, azaz a szabályozás sokkal kevésbé szigorú.

Ugyanakkor, ha arról kérdezik őket, mennyire fontos a laborvizsgálat, szinte mindenki igent mond: tízből kilenc embernek kiemelten fontos, hogy a kapszulák valóban átessenek ilyen ellenőrzésen.

Tízből kilenc embernek kiemelten fontos, hogy a kapszulák valóban átessenek ilyen ellenőrzésen
Forrás: Natúr Tanya


A bevizsgálás nemcsak arról szól, hogy a kapszulában tényleg annyi hatóanyag legyen, amennyit a címke ígér, hanem arról is, hogy ne maradjon el a kívánt hatás. Nem véletlen, hogy a kutatás szerint a hatóanyag-tartalom bizonyult a legfontosabb döntési szempontnak: tízből hét válaszadó (74%) tartja kiemelten lényegesnek, és kétharmaduk (67%) minden esetben el is olvassa az erre vonatkozó információkat a csomagoláson. Ez jól mutatja, hogy a fogyasztó valójában a hatást vásárolja meg – vagyis azt, hogy a termék ténylegesen teljesítse, amit ígér. Ha ugyanis egy készítmény nem tartalmazza a feltüntetett hatóanyag-mennyiséget, a fogyasztó könnyen hiheti azt, hogy a vitamin „nem működik”, holott valójában soha nem is kapta meg azt, amiért fizetett.

A vitaminboom mögött óriási a fogyasztói bizalom, de ugyanakkora a bizonytalanság is. Egyfelől sokat költünk rájuk, másfelől sokszor nincs pontos képünk arról, mit veszünk le a polcról. Éppen ezért vásárlás előtt érdemes utánanézni a kiválasztott terméknek! A megbízható gyártók bevizsgáltatják készítményeiket és erről transzparens módon kommunikálnak. Aki biztosra akar menni, jól teszi, ha vásárlás előtt ellenőrzi, milyen bevizsgálási gyakorlatot követ az adott márka. Például a magyar Natur Tanya márka minden termékét független, akkreditált laborokban vizsgáltatja be, így igazolt a hatóanyagtartalom – a kutatásban résztvevők háromnegyede kifejezetten jónak tartotta ezt a gyakorlatot. Ez mutatja, hogy a fogyasztók valójában nemcsak vitaminokat keresnek, hanem biztonságot és bizonyosságot is.

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.