Leáll a teljes reklámipar II. Erzsébet halála miatt

Forrás: Getty Images/2015 Getty Images/Sean Gallup
Forrás: Getty Images/2015 Getty Images/Sean Gallup -
leállás II. Erzsébet brit királynő reklámipar II. Erzsébet halála II. Erzsébet
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Rendkívüli változásokat vezetnek be a brit média- és reklámpiaci termékek II. Erzsébet halála miatt.

II. Erzsébet királynő 96 évesen tegnap délután távozott az élők sorából. Ő volt a leghosszabb ideig regnáló brit uralkodó, emellett a legtovább uralkodó nő valaha az egész világon.

II. Erzsébet halálával a brit tévécsatornák idáig tervezett műsorrendjei teljesen felborulnak. Miközben a világ és a brit nemzet is egyszerre emlékezik meg és rója le tiszteletét előtte - köztük a magyar közéleti- és politika alakjai is -, az angolok több műsort is egy időre leállítanak vagy elhalasztanak. A legtöbb csatorna előre legyártott műsorokat vetít az elhunyt királynőről és a családjáról - írja a Guardian.

Leáll a teljes reklámipar II. Erzsébet halála miatt Forrás: Getty Images/2015 Getty Images/Sean Gallup

A két meghatározó tévétársaság, a BBC és az ITV is előre begyakorolt terv szerint haladt a halálhír napján. A BBC már a kora délutáni, II. Erzsébet rossz egészszégügyi állapotát bejelentő közlemény után is különkiadást indított a közmédia fő csatornáján, és nem sokkal később az ITV fő csatornája is rendkívüli, élő hírfolyamra váltott. A halálhírt végül a protokollt követve a BBC One-on jelentették be.

A halálhír bejelentését követően a legtöbb tévécsatorna és sajtótermék részben vagy teljes egészében már leállította a hirdetéseit - írja a Campaign.

A közösségi oldalak közül a Twitter is igyekszik méltóképp leróni tiszteletét a királynő előtt.

Az óriáscég bejelentette, hogy az Egyesült Királyság területén 48 órán keresztül szünetelteti a hirdetések megjelenési felületeit, ugyanígy döntött a gazdasági válság által sújtott Snapchat is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.