Koronavírus: minimális a fertőzésveszély a repülőgépeken, ez a magyarázat rá

Fotó: Csudai Sándor - Origo -
járvány repülőgép koronavírus fertőzés
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Rendkívül alacsony a koronavírus-fertőzés veszélye a repülőgépek fedélzetén - derült ki az Egyesült Államok védelmi minisztériumának csütörtökön közzétett tanulmányából.

A jelentés szerint ha egy ülő utas maszkot visel, akkor az általa kilélegzett részecskék mindössze 0,003 százaléka jut el a közvetlen utastársa feje körüli légzési zónába. Ez az arány akkor is ennyi, ha a gépen minden egyes ülés foglalt.

A United Airlines légitársaság Boeing 777-es és 767-es utasszállító repülőgépein végzett tesztek során mindössze egy fertőzött emberrel számoltak és nem szimulálták az utasok mozgásának hatását.
A vizsgálat csaknem hat hónapja alatt 300 tesztet végeztek a levegőben és a talajon.

A fotó illusztráció. Fotó: Csudai Sándor - Origo

A tesztek során az új koronavírussal azonos méretű részecskéket engedtek az utastérbe egy maszkkal ellátott próbababa száján keresztül. A többi ülésen érzékelők helyettesítették az utasokat.
Az eredmények szerint a maszkviselés akár a közvetlen utastársak köhögése esetén is segít minimalizálni a fertőzésnek való kitettséget.

A repülőgép gyors levegőkeringtető és szűrőrendszere az utastérben lévő részecskék nagyjából 99,99 százalékát hat percen belül kiszűrte.

A becslések szerint az átfertőződéshez szükséges "dózis" eléréséhez 54 órát kellene utazni egy repülőgépen egy fertőzött személy társaságában – írta az MTI.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.