Ezrek életét keseríti meg a gluténintolerancia, azaz a lisztérzékenység. A betegség nemcsak a mindennapos táplálkozást nehezíti meg, de kezeletlenül akár az életet is megrövidítheti. Aki azonban nem értintett, annak is nagyon fontos, hogy kellő figyelmet fordítson arra, milyen lisztet is használ.

Már egyre többen vannak a nem lisztérzékenyek között is olyanok, akik egészségvédő és fogyókúrás hatásuk miatt átttérnek a fehér liszt alternatíváinak egyikére.

Forrás: Thinkstock

Szívderítő oldalára is érkezett ezzel kapcsolatos kérdés: "Kinek mi a véleménye a fehér lisztről? Mostanában nagyon foglalkoztat, hogy mennyire ártalmas a szervezetnek az ebből készült ételek fogyasztása. És melyik lisztet választhatjuk helyette? Melyik a legegészségesebb? Annyi fajta van, hogy már nem tudok kiigazodni..."

A Szívderítő szakértője, Huszárik Bernadett terápiás dietetikus válaszolt a felmerülő kérdésre: "Durumliszt, teljes kiörlésű liszt, graham iszt, tönkölybúzaliszt, zabliszt. Szinte mindegyikre jellemző a magas vitamin- és ásványianyag-tartalom. Rosttartalmuknál fogva fogyókúrában, cukorbetegségben jól beilleszthető az étrendbe.

Kellő folyadékfogyasztás mellett serkentik a bélműkődést, székrekedés esetén jól alkalmazhatók. Emellett teltségérzetet okoznak, kevesebb mennyiségnél jelentkezik a jóllakottság érzése. Nem utolsó szempont, hogy a rosttartalmuknak köszönhetően könnyebben emészthetők, csökkentik a koleszterinszintet, és lassabban emelik a vércukorszintet."