A nagyobb túlsúllyal küzdőknek az egyik legjobb megoldás lehet a biciklizés, mely kíméli az ízületeket, ráadásul remekül fogyaszt. Egy amerikai biciklikölcsönzőben azonban 110 kilogrammos súlyhatárt szabtak: úgy tűnik, előbb le kell fogyni annak, aki nyeregbe akar pattanni.



Túlsúlyosok hátrányban

A New York-i biciklikölcsönzőt - melyhez hasonló egyébként hazánkban is nyílik majd - mindenki örömmel üdvözölte, kivéve azokat, akik megütik a 110 kilót, vagy meg is haladják azt. A program keretein belül ugyanis tízezer kerékpár lesz elérhető a város különböző pontjain, de a gyártók előírásai szerint súlyhatárt kellett szabniuk. A városvezetőség ugyan elnézést kért, de a felháborodott emberek így is azt latolgatják, hogy aki túlsúlyos, és le szeretne fogyni, attól miért veszik el a biciklizés lehetőségét? Londonban ugyanez a súlyhatár már 140 kiló, így sokkal több embernek van esélye használni a kerékpárokat, mint Amerikában. Ez azért is érdekes, mert az Egyesült Államok élvonalban jár a túlsúlyos emberek arányát tekintve.

Forrás: Thinkstock

Tekerni jó!

A súlyhatár meghúzása - bármennyire is érthető a gyártó szempontjából - azért is keltett felháborodást, mert a kerékpározás az egyik olyan sport, amit a nagyobb túlsúllyal küzdők is biztonságosan végezhetnek. Már a lassú, módszeres, de rendszeres pedálozás is javítja az erőnlétet, miközben a csípő és a térd nincs kitéve olyan extrém terhelésnek, mint például a futásnál. A kerékpározás nemcsak a reflexműködést javítja, de a hangulatot is, miközben nem kell minden energiánkat felemészteni a mozgás élvezetéért: biciklizni még a nagyobb túlsúllyal küzdők is képesek. Mindemellett a tekerés serkenti a légzést, a vérkeringést, és remekül fogyaszt - ráadásul élvezetessé teszi a közlekedést, így jó alternatívát kínál a kocogástól, túrázástól idegenkedő fogyni vágyóknak is.

Mennyi az annyi?

Az, hogy hány kalóriát égethetsz el biciklizéssel, függ a tempótól, a tereptől, és persze a biciklitől is. 15 km/h-s sebességnél 4-500 kalóriát égetsz el egy óra alatt, és minél tovább fokozod a sebességet, annál több kalóriát égethetsz. Fokozhatod a fogyasztó hatást azzal is, ha terepen biciklizel, ráadásul a friss, vidéki levegő még a tüdődnek is jót tesz. Korábban itt mutattuk be a legszebb hazai bringás útvonalakat.

Tipp:
Ha olyan helyen laksz, ahol esélyed sincs biciklit tárolni, akkor jó megoldás lehet egy szobabicikli. Ez azoknak a túlsúlyosoknak ajánlott leginkább, akik nem szívesen sportolnak mások előtt: ez az egyik olyan eszköz, mellyel érdemes belekezdeni a zsírégetésbe. Ha minden nap rá tudsz szánni fél órát, hogy akár zenehallgatás, akár tévénézés közben tekerj, pár héten belül érezteti jótékony hatását. Ízületei fájdalmakkal küzdőknek kifejezetten ajánlott ez a mozgásforma.

Forrás: Thinkstock

Így úszd meg az extrém izomlázat!

Mivel gyerekkorunkban szinte mindannyian tekertünk jó néhány órát, sokan azzal a gondolattal pattannak nyeregbe, hogy ezt most is gond nélkül teljesítik. Az első fél óra után azonban az elfúló lélegzet és az égő izmok figyelmeztethetnek arra, hogy a biciklizés bizony állóképességet és izommunkát igényel akkor is, ha közben ülünk a nyeregben. Emiatt fontos, hogy fokozatosan növeld a távot, eleinte csak negyed-fél órás "túrákat" tegyél, és ne válassz túl meredek terepet sem. Biciklizés után figyelj arra, hogy lenyújtsd megfáradt izmaidat, így elkerülheted a későbbi görcsöket, sérüléseket. Ha szív- és érrendszeri gondjaid vannak, magas vérnyomással küzdesz, előbb kérd ki az orvosod véleményét, és válassz szakszerűen összeállított edzéstervet!

Tipp:
Ha már belejöttél a biciklizésbe, tekerd a pedált állva: hihetetlenül jól erősíti és kerekíti a feneked, feszesíti a combjaidat. Ugyanezt szobabiciklin is érdemes rendszeresen elvégezni, és máris sokat tehetsz a gyűlölt narancsbőr eltüntetésének érdekében.

Biciklizés a városban: káros vagy hasznos?

Időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon városban lakóknak jó ötlet-e kerékpározni. Bár kiváló edzésforma, a megemelkedett légzésszám miatt a városi levegőben lévő káros anyagok is nagyobb arányban jutnak be a tüdőbe, ráadásul a figyelmetlen autósok miatt balesetek is előfordulhatnak. Emiatt a kutatók vizsgálatot is végeztek a városi biciklizés minden előnyéről és hátrányáról. Végül arra jutottak, hogy a kipufogógázok és a balesetek mellett a kerékpározás - legalábbis Hollandiában - a rendszeres mozgás miatt olyan előnyt jelent, hogy ha mindenki áttérne az autóról a biciklizésre, 3-14 hónappal tovább is élhetnének. Ennek ellenére azokon a napokon, mikor magas a légszennyezettség koncentrációja, inkább ne a kerékpárt válaszd a belvárosi közlekedéshez.

Forrás: Thinkstock

A 3 legjobb biciklis program augusztusban:
1. Balaton Bike Fest, Balatonfüred

Augusztus 23-25. között az idén ötödik alkalommal rendezik meg a Balaton Bike Festet. A profi és amatőr versenyszámok mellett (dirt, pump track, triál) rövidebb-hosszabb túrákra is lehet jelentkezni a Balaton legszebb tájain. Legyen szó a 25 km-es Tihany-kerülő távról, a 35 km-es Balaton-felvidéki útról vagy az igazán hardcore 75 km-es Balaton-kerülő túráról, az biztos, hogy lesz mit mesélni a barátoknak.

2. Tour de Ring - Hétvége kétkeréken a Hungaroringen

A Hungaroring történetének első kerékpáros eseményére augusztus 3-4. között kerül sor. Lesznek ringkerülő versenyek, traffipaxos sebességrekord-mérés, illetve KRESZ- és ügyességi pálya várja a bringásokat. A szervezők azonban nem elégedtek meg ennyivel: nyereményjátékokkal és koncertekkel kiegészítve ez a hétvége egy igazi bringás mennyország lesz.

3. Trans Hungária Mountain Bike, Nagymaros-Miskolc

A hegyi biciklizés rajongóinak szól a Cserhát, a Mátra és a Bükk hegyi útjait felderítő Trans Hungária Túra augusztus 16-20. között, olyan látnivalókkal, mint a mátraszőlősi lebegő kövek, a bükkszéki Salvus gyógyfürdő vagy a Felsőtárkányi-tó. A célállomás a varázslatos miskolctapolcai barlangfürdő. A túra átlagos edzettséggel, jól felszerelt hegyi bringával teljesíthető.

Forrás: [origo]Kövesd az Ez zsír!-t a Facebookon is!


Sikertörténetek, szakértői segítségnyújtás, egészséges életmód, fogyókúra és átalakulás. Egy nagyszerű program, ami segít neked, hogy elérd a céljaidat!


IRÁNY A FACEBOOK ÉS AZ EZ ZSÍR! OLDAL!



Különleges sportokat űznek a világsztárok - Te melyikre voksolsz?http://www.life.hu/ez-zsir/mozgas/20130722-kulonleges-es-uj-sportok-iden-a-szorfdesztkan-evezes-a-gladiator.html Formás combok hetek alatt - Így csináld!http://www.life.hu/ez-zsir/mozgas/20130719-szuper-gyakorlatok-melyektol-karcsu-es-formas-lesz-a-comb-nagy.html Darázsderékra vágysz? Íme a legjobb gyakorlatokhttp://www.life.hu/ez-zsir/mozgas/20130704-karcsu-derekra-hasznos-gyakorlatok-nagy-amarilla-aerobikedzo-segitsegevel.html Izmos, szálkás karok? Nem lehetetlen!http://www.life.hu/ez-zsir/mozgas/20130619-otthon-is-vegezheto-karizom-gyakorlatok-es-nyujtas-nagy-amarilla-aerobikedzo.html Szuper gyakorlatok a feszes, kerek popsiérthttp://www.life.hu/ez-zsir/mozgas/20130605-szuper-gyakorlatok-a-feszes-kerek-popsiert-nagy-amarilla-fitneszedzo-segitsegevel.html Gyógyítsd a gerincedet speciális jógával!http://www.life.hu/ez-zsir/mozgas/20130423-mozgas-es-egeszseg-gerincterapias-joga-ami-javitja-a-tartast-es.html Arwen torna: mozgás a női egészségérthttp://www.life.hu/ez-zsir/mozgas/20130416-arwen-torna-egy-noi-mozgas-segit-a-stressz-ellen-es.html