A nagy szurkolásban és sörözésben a férfiak sokszor elfeledkeznek az evésről, vagy oda sem hajlandók ülni az asztalhoz. Rendelt pizza és chips helyett készíts nekik egészséges, mégis finom falatokat, amiket akár a kanapén is megehetnek.

Zöldségfasírt

Ezerféleképpen variálható recept, melyben sokszor észre sem venni, hogy a jól megszokott hús helyett egészséges zöldségek vannak. Tehetsz bele vegyes zöldségmixet, de reszelt cukkinit, padlizsánt zöldborsót vagy akár répát is. A titok a fűszerezés: ne sajnáld a borsot, az oregánót vagy a bazsalikomot sem, de mehet bele kakukkfű és chili is.

Forrás: Thinkstock

Így csináld: Fél kilónyi vegyes zöldségből, két tojásból, 7 dkg zsemlemorzsából, két gerezd fokhagymából már egy emberes adag fasírtot készíthetsz, a kis golyókat pedig a szokásos zsemlemorzsás hempergetés után süsd ki olajban. Ha laktatóbbá szeretnéd tenni, reszelt krumplit is adj a keverékhez.

Fetás-tökmagolajos szendvicskrém

Elég egy jó adag barnakenyér, amit kis, könnyen fogható szeletekre vágsz, és ez a különleges, mégis egyszerűen elkészíthető szendvicskrém - így máris lenyűgözted a párodat és a haverjait. Miközben a csapatért szurkolnak és egyik kenyeret eszik a másik után, a tökmagolaj még a prosztatájukra is vigyáz.

Forrás: Thinkstock

Így csináld: A krémhez 40 dkg fetasajtot kell betenned a turmixgépbe egy gerezd zúzott fokhagymával, majd fokozatosan, eleinte csak csepegtetve hozzáöntened keverés közben egy-másfél deci tökmagolajat. Jó ideig turmixold, majd tedd a hűtőbe egy-két órára. Mire kiveszed, könnyen kenhető, de szilárdabb halmazállapotú krémet kapsz, ami mehet is a kenyérkékre. Paradicsommal, paprikával, de akár óriásbabbal is díszítheted.

Fűszeres olasz zabkorong

Nagyon egészséges, de könnyen csúszó sörkorcsolyáról van szó, amit sokféle ízesítéssel is elkészíthetsz: lehet pizzás, zöldséges, hagymás vagy sajtos is, nem beszélve a különlegesebb ízekről.
Így csináld: Egy bögrényi – 2,5 dl – zabpelyhet áztass be annyi vízbe, hogy épp ellepje. Víz helyett egyébként használhatsz megmaradt húslevest is. Párolj meg 20 dkg mexikói zöldségkeveréket, majd mikor a zabpehely megszívta magát, üss bele két egész tojást, fűszerezd sóval, borssal, rozmaringgal, oregánóval, bazsalikommal, és adj hozzá két gerezd zúzott fokhagymát, egy csokornyi karikázott újhagymát, egy sűrített paradicsom konzervet, és a szokásos olajon – de lehet kókuszzsír vagy olívaolaj is – süss belőle lapos kis lepényeket.

Mexikói muffin

Az új ízeket nemigen kedvelik az erősebb nem tagjai, kivéve akkor, ha az mexikói – ezzel a bűvös szóval szinte mindent meg lehet velük etetni, hiszen ami csípős, és kukorica is van benne, az csak jó lehet. Most a megszokott muffin helyett süss nekik mexikói, sós változatot – arról pedig nem kell tudniuk, hogy egészséges hozzávalókból készült.
Így csináld: Verj fel két tojást, és keverd simára 2 dl tejföllel és 3 evőkanál olívaolajjal. Keverj bele 15 dkg lisztet – lehet teljes kiőrlésű is! - és 10 dkg kukoricalisztet. Ha ezt jól összekeverted, jöhet bele fél csomag sütőpor, 8 dkg lecsepegtetett konzerv kukorica és egy kis chilipaprika ízlés szerint. A kibélelt muffinformákban oszd el a masszát, majd mindegyik közepébe nyomj bele egy kockányi sajtot, ami sütés közben majd szépen beleolvad – 25-30 perc alatt kész is a finom muffin.

Forrás: Thinkstock

Gyümölcs- és magmix kis tálakban

Ha nem szeretnél az olajos serpenyő mellett hosszan ácsorogni, készíts a fiúknak egészséges, de könnyen összedobható gyümölcssalátát, illetve adj nekik magokat. A pisztáciának, törökmogyorónak, mandulának vagy diónak mindig nagy sikere van, és ráadásul tele vannak telítetlen zsírsavakkal és vitaminokkal. Kis tálkákban szervírozd, így mindenki az ölébe tud venni egyet-egyet. Mindemellett gyümölcsmixet is kaphatnak, akár friss, akár aszalt gyümölcsökből – utóbbit könnyebb elkészíteni, hiszen csak össze kell önteni őket egy tálba mindenféle hámozás vagy kockázás nélkül. De almakockákat, szőlőszemeket, meggyet, esetleg dinnyeszeleteket is kirakhatsz tálakba – mind egészséges és finom, és túl sokat nem is kell velük pepecselni.