Álomotthonok sorozatunk következő részében kilépünk az egyedi módon felújított családi házak és luxusvillák tengelyéből, és az üzleti élet felé vesszük az irányt: egy újonnan nyíló, dizájnos budapesti kávézó belső kialakításának rejtelmeibe engedünk betekintést.
Szén Molnár Tamás belsőépítész munkáiból már korábban is válogattunk, megmutattuk, hogyan készül egy valódi gyöngyszem a Balaton partján, és beleshettünk egy óbudai panorámás családi ház kulisszái mögé is. Most egy újlipótvárosi, újonnan épülő, összesen 45 négyzetméter alapterületű kávézó tervezési munkálataiba avatott be bennünket.

Az üzletben a tervek szerint a kávékülönlegességeken kívül helyben sütött, egyedi és különleges péksüteményeket fognak árusítani. Az alapkoncepció tehát adott volt, mégis, Szén Molnár Tamás elmondása szerint a kifinomult elképzelések nehezen és lassan alakultak ki, ennek pedig az lett az eredménye, hogy az átlagnál több tervváltozatot kellett készítenie.

Mint mondta, egy üzlethelyiség tervezése során fokozatosan kerül előtérbe a dizájn szerepe, Tamásnak olyan kérdésekre kellett megoldást találnia, mint a vendég viselkedésének befolyásolása, vagy a kereskedelmi üzenet belsőépítészeti nyelvre fordítása.

Tamás szerint egy pesti kávézó esetében egyrészt elengedhetetlen, hogy kiemelkedjen a környezetéből, kitűnjön a konkurencia közül, másrészt fontos, hogy elegáns, bensőséges hangulatával kellemes beszélgetésre invitálja a fogyasztókat.


Amíg egy magánház vagy lakás tervezése során sokkal több teret kap az egyéni, személyes ízlés, egy üzlethelyiség tervezése során ezeket a kereskedelmi és üzleti szempontokat kell szem előtt tartani és kiszolgálni.
