Az első 3 szín remekül fokozza egy finom ebéd vagy egy jó hangulatú vacsora rezgéseit, növeli az étvágyat, az étkezéshez kellemes légkört teremt. A második triumvirátus azonban túlzott nyugalmat és egy kis ridegséget áraszt, így nem ajánljuk étkezőkbe – persze, ha vad fogyókúrába kezdesz, akkor még jól is jöhet a lista második három színe.

Először nézzük azokat a színeket, amiktől jobb étvágyunk lesz. 

Sárga

A meleg színek – bizonyos kutatások alapján – növelik az étvágyat. A sárgából érdemes pasztellesebb árnyalatot választani, hogy ne legyen túl éles a szín, hiszen a sárgának van egyfajta szembántó vonala is. Ezt a színt remekül lehet arany, barna, vagy épp fehér bútorokkal párosítani.

A meleg színek, így a sárga is növeli az étvágyatForrás: behr.com

Narancssárga

Ennek a színnek rengeteg árnyalata van, melyek kellemesen melegek, ám távol állnak például a halloweeni rikítótól. Használd bátran arany, fekete, barna, fehér bútorokkal, bizonyos árnyalatoknál a szürke és az ezüst is működőképes.

A narancssárgának rengeteg kellemes, meleg árnyalata vanForrás: behr.com
Forrás: Thinkstock
Szobák és színek
A különböző színek különböző pszichológiai hatásokkal bírnak, nem mindegy hát, hogy otthonod helyiségeinek a falait milyen árnyalatba öltözteted. A következőkben néhány tanáccsal szeretnénk segíteni. Mutatjuk, melyik helyiséget milyenre fesd!

Piros

A piros abszolút az étvágy és az étkezés színe. Figyelj azonban, hogy ne válassz se túl világos, se túl sötét árnyalatot belőle. Világos étkezőkben ajánlatos használni. Kiváló párosítás hozzá a barna, fekete, fehér, arany.

A piros abszolút az étvágy és az étkezés színe, figyelj azonban, hogy ne válassz se túl világos, se túl sötét árnyalatot belőleForrás: behr.com

Jöjjenek azok a színek, melyek észrevétlenül fogják rányomni negatív pecsétjüket az étkezésekre.  

Kék

A kék a pihenés, relaxálás színe, így kevésbé tudod magad átadni az ízeknek. Hideg, bizonyos árnyalatai ridegek. Remek választás lehet más helyiségben, de az étkezőt jobb, ha nem ilyen színre fested ki.

A kék a pihenés, relaxálás színe, így kevésbé tudod magad átadni az ízeknekForrás: behr.com

Halványpink

Egy másik nyugtató szín, mely remek a hálószobába, de ott, ahol pezseg az élet, csak meggátolja az ízek és textúrák intenzív érzékelését.

A halványpink meggátolja az ízek és textúrák intenzív érzékelésétForrás: behr.com

Zöld

A telített, de nem túl fényes színek energizálnak - mint például a smaragdzöld. Ám egy hosszabb vacsora alatt ez a hatás visszaüthet; érdekes módon fáradtságot okoz. Ha utána nem szeretnél egyből aludni menni, úgy jobb, ha kerülöd ezt a színt az étkezőben.

A zöld egy hosszabb vacsora alatt fáradtságot okozhatForrás: behr.com