A banán az a gyümölcs, ami egész évben könnyedén elérhető, kitűnő energiaforrás, sokféle felhasználási módja ismert, és bár a fogyókúrázók magas szénhidráttartalma miatt nem kedvelik túlzottan, rendkívül egészséges, és a fogyasztása több okból is javallott.

 

11 érv, ami a banán mellett szól:  

1. Ez a sárga déligyümölcs egy igazi energiabomba, így kiváló reggelire, tízóraira, sőt akár edzés előtt is.

2. Könnyen szállítható, kalóriadús, nem kell megmosni, épp ezért minden túrázó hátizsákjában ott a helye.

3. Sokan nem is sejtik, hogy milyen magas a banán kálium- és magnéziumtartalma, ami jótékonyan hat a vérnyomásra és a szív működésére.

Magas a kálium- és magnéziumtartalma, ami jótékonyan hat a vérnyomásra és a szív működéséreForrás: Shutterstock

4. Segít a betegségekből való felépülésben, hiszen magas a kalóriatartalma, ugyanakkor könnyen fogyasztható.

5. Segít az optimális emésztésben, a benne gazdagon található, pektin nevezetű, vízben oldódó rostnak köszönhetően.

6. Igen magas az A-, B- és E-vitamin-, valamint a vas-, réz-, jód-, mangán- és foszfortartalma.

7. A banán kiváló antioxidáns-forrás.

Erre használhatod a banán héját

A banán nemcsak finom, de egészséges is, ráadásul a héját is fel lehet használni. Ne dobd a kukába! Olvasd tovább!

8. Magas cukortartalma miatt kifejezetten hamar helyreállítja a szervezet vércukorszintjét.

9. Ez a gyümölcs kedélyjavítóként, természetes és enyhe nyugtatóként is funkciónál a triptofán nevű összetevőjének köszönhetően.

10. Magas vitamin- és ásványianyag-tartalma miatt tápláló természetes hajpakolás és arcpakolás készíthető belőle.

Tápláló természetes hajpakolás és arcpakolás készíthető belőleForrás: Shutterstock

11. A benne található kálium miatt stresszcsökkentő hatása is van.

Edd tehát magában, süteményekben, turmixként vagy a palacsinta fő összetevőjeként, egyben biztos lehetsz, jót teszel vele a szervezetednek.