Te milyen gyakran mosod ki a törölközőidet? A szakértő szerint a legtöbben közel sem annyiszor, mint kellene

Forrás: Shutterstock -
törölköző baktérium fertőzés mosás
Nincs is jobb érzés, mint kilépni a forró zuhany alól, és beburkolozni egy friss, meleg, puha törölközőbe, főleg akkor, ha az a törölköző tiszta. Egy új kutatás szerint sokan közel sem mossák annyiszor a törölközőket, mint kellene.

A Showers To You szakértőinek új kutatása szerint a britek harmada néhány havonta csak egyszer mossa ki a törölközőt. Ennél van rosszabb is, a válaszadók 3%-a évente egyszer dobja be a törölközőket a mosógépbe.

Sokan azt hiszik, ha fürdés után, vagy kézmosás után tisztán nyúlunk a törölközőhöz, akkor nem is olyan nagy gond, ha nem mossuk rendszeresen. Egy friss tanulmány szerint a fürdőszobai törölközők 90%-a coliform baktériummal fertőzött.

Te milyen gyakran mosod ki a törölközőidet? A szakértő szerint a legtöbben közel sem annyiszor, mint kellene. Forrás: Shutterstock

Az egyértelműség kedvéért a coliform baktériumok olyan organizmusok, amelyek betegséget okozó baktériumok jelenlétét jelezhetik a vízben.

"Míg az E. coli legtöbb törzse ártalmatlan, bizonyos törzsek súlyos egészségügyi problémákat okozhatnak, különösen, ha élelmiszert vagy vizet szennyeznek"

- mondta Nyrah Saleem klinikai gyógyszerész.

Az E. coli által okozott egészségügyi problémák közé tartozik a hasmenés, a húgyúti fertőzések, a légúti megbetegedések és súlyos esetekben az agyhártyagyulladás.

A fentiek tudatában a szakértő azt tanácsolja mindenkinek, hogy gyakran cserélje a törölközőit, heti egy alkalommal mindenképpen - írja a Metro.

Kiderült, hányszor szabad használni egy törölközőt a fürdésekhez

A törölközőket mindennap használjuk, ám ha nem tisztítjuk őket megfelelően, több kárt okozhatnak, mint hasznot. A veszélyt az okozza, hogy a fürdőszobai tárgyak rengeteg élőlénynek, baktériumnak adnak otthont, amelyek tökéletesen tudnak szaporodni a törölköző nyirkos, meleg szövetén.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.