Rosszul alszol, és feszült vagy? Hozd egyensúlyba a koronacsakrádat!

2015.04.26. 21:45

Csakrasorozatunkban segítünk megérteni a gerinc mentén elhelyezkedő hét fő csakra (energiaközpont) működését: megvizsgáljuk, milyen mentális vagy fizikai tünetek utalhatnak egy-egy csakra egyensúlyvesztésére, és tippeket adunk arra, hogyan lehet egyensúlyba hozni az adott csakrát. Ezúttal a koronacsakra kerül terítékre. 

Elképzelhető, hogy a keresztény ábrázolásban megjelenő glória a szentek feje fölött a koronacsakrára utal, illetve a „hetedik mennyország" tulajdonképpen a hetedik csakrát jelenti. Hiszen az a csodálatos, mennybéli állapot kapcsolódik a koronacsakrához, amikor megszűnik a folyamatos értékelés, ítélkezés, és átveszi a helyüket az elfogadás és az elégedettség.

Forrás: Thinkstock
Hol van a koronacsakra?

A koronacsakra (Szahaszrara) a fejtetőnél, a kutacsok felett helyezkedik el, ott, ahol be szokott nőni a „fejünk lágya". Ez az éteri energiaközpont kapcsol össze bennünket a szellemvilággal, a körülöttünk áramló láthatatlan erőkkel, amelyeket a gyerekek intenzívebben érzékelnek, mint a felnőttek. Innen jöhet a mondás: „még nem nőtt be a feje lágya". Ez az energiaközpontunk oly mértékben túllép a fizikai síkon, hogy nem köthető hozzá igazán testrész vagy szerv, a női és férfi polaritások felett áll, és a színek sincsenek rá hatással. Ábrázolásában gyakori az arany vagy fehér szín, illetve jól lehet hatni erre a csakrára a csillagokból áradó fény vizualizálásával. A koronacsakra szimbóluma az ezerszirmú lótusz, a megvilágosodás jelképe.

Befolyásolja az elalvást

Éteri minősége ellenére egy aprócska szervünket mégis a koronacsakrához szokták kötni, ez pedig a tobozmirigy. A tobozmirigy felelős többek között a melatonintermelésért, az alvásritmus és a biológiai óránk szabályozásáért, és reagál az elektromágneses mezőkre is, vagyis a tobozmirigy segítségével észleljük, ha egy helynek, tárgynak vagy embernek különleges rezgése van. A tobozmirigy működését befolyásolja a fény mennyisége és színe – ezért lehet fontos teljesen besötétíteni az alváshoz, és elalvás előtt kerülni a monitorok nézését (a monitorokból sugárzó fény színe ugyanis aktivitásra sarkallja az agyunkat, vagyis nehezebb lesz elaludni).

Az alvászavarok és pszichés problémák (pl. szkizofrénia, depresszió, öngyilkossági hajlam, epilepszia, Alzheimer-kór, Parkinson-kór) általában a koronacsakra zavarára utalnak. Ilyenkor a koronacsakra gyakran aktív, de az ilyen személy nem tudja irányítani, megfelelő mederbe terelni a koronacsakra energiáját. Ilyen esetekben jó lehet a gyökércsakrát megerősíteni, hogy helyreálljon az egyensúly.

Forrás: Thinkstock

Hozd egyensúlyba a koronacsakrádat!

Mindannyian mások vagyunk, és másképp reagálunk dolgokra, úgyhogy válogass az alábbi ötletekből olyasmit, amit szívesen csinálsz:

- Színterápia: a színek felett áll, de lehet hatni rá fehér vagy fényes aranyszínnel, illetve a szivárvány összes színével egyszerre

- Kövek: gyémánt és hegyi kristály

- Relaxáció: csillagos ég, a csillagok gyémántos, tiszta fénye, vizualizálni, ahogy ez a tiszta fény a koronacsakrán keresztül beáramlik a testbe, szétárad, megvilágít, feltölt.

- Meditáció: bármilyen meditáció hat a koronacsakrára, de pszichés probémák esetén inkább az ászana gyakorlása javasolt, ami a földdel való kapcsolatot és a gyökércsakrát erősíti meg. Arany vagy tisztán ragyogó, gyémántos fénnyel való színlégzés a koronacsakrán keresztül, megtisztítja a gondolatokat.

- Megerősítések/Szankalpák: Egységben vagyok. Egy vagyok az univerzummal. Az univerzum fénye átáramlik rajtam. Átjár az univerzum ereje.

- Ászanák: A fizikai jógagyakorlatok közül leginkább a fejenállás köthető a koronacsakrához, ami hatékonyan harmonizálja a koronacsakra működését, hiszen stimulálja a koronacsakrát, miközben hatással van a gyökércsakrára is, és segít egyensúlyt teremteni. A gyökércsakra megerősítésére gyakorlatilag bármelyik ászana hatékony.

- Pránajáma: Belégzés utáni légzésszünet. Fontos ezzel párhuzamosan a gyökércsakrát erősítő gyakorlatokat is végezni, és nem ajánlott pszichés zavarok esetén.

Life.hu tipp

Eheti JógaKlikk videónk egy meditáció: ha még sosem meditáltál, ideje elkezdened! Ha van 15 nyugodt perced, kattints IDE!

 

testmozgásjógaJógaKlikkjógaiskolakoronacsakra