Csúcsformában ikerszülés után: Bomba teste lett Koncz Brigitta fitneszmodellnek!

2015.08.06. 18:52

Koncz Brigitta kitartásához kétség sem férhet: a 38 éves, kétgyermekes anyuka a szülés után nem tudta leadni a súlyfelesleget; 35 kilótól szeretett volna megszabadulni. Ám az életmódváltásnak és a sok mozgásnak meglett az eredménye - ma már fittebb, feszesebb, izmosabb, mint valaha. Nekünk elárulta, hogyan csinálta!

Forrás: Koncz Brigitta

Brigitta életében mindig is jelen volt a mozgás: gyermekkorában balettozott, majd versenyszerűen kosarazott. Később jöttek a gyerekek: ikrei születtek, ám a szülés után nem akartak lemenni a pluszkilók.35 kiló felesleg volt rajtam, 100 kilót mutatott alattam a mérleg. Mozgásra nem igazán volt sem időm, sem energiám, ezért eleinte csak az étkezésre kezdtem odafigyelni. Nagyon sokat olvastam arról, mit és hogyan kellene ennem, és kitapasztaltam, számomra mi a leghatékonyabb. Ahogy nőttek a gyerekek, tudtunk sétálni, kerékpározni - ezt például egy bicikli után köthető kis kocsival oldottam meg. Később már le tudtam járni az edzőterembe is, és mivel figyeltem arra, mit és mikor eszem, elindult a változás. Ha megnézem a régi képeimet, csak a szemeimet lehet felismerni rajtuk, hiszen a mostani fotókról egy teljesen más nő mosolyog vissza rám.”

A 38 éves anyuka életébe egészen véletlenül jött a versenyzés, de hamar a mindennapjai részévé vált. „2013 tavaszán kezdtem a felkészülést az első versenyemre. Lementem egy nyílt napra az edzőterembe, ahol Kati Béla megkérdezte, nem lenne-e kedvem versenyezni. Ez nagy megtiszteltetés volt számomra; ekkor 68 kiló voltam, ám egy 20 hetes kőkemény diétát és edzést követően 55 kilóra fogytam. Ez lett a versenysúlyom. A legnagyobb siker az életemben eddig a WBPF világbajnokság sportmodell kategóriában elért 5. helyezése volt. Először fitmodell kategóriában szerettem volna indulni, de a világszövetség női bizottságának vezetője, Buranits Ildikó tanácsára bevállaltam a sportmodell kategóriát. Felejthetetlen élmény volt ott állni a kupával a kezemben a magyar csapat pontszerzőjeként. Természetesen szeretnék még versenyezni, és elérni a legjobb formát így közel 40 évesen. Sosincs késő! Ráadásul ma már a korosztályomnak megfelelő SportLady kategóriában még több lesz az esélyem jó eredményt elérni.”

Forrás: Koncz Brigitta

Briginek általában heti 5 edzése van, mindennap más izomcsoportot dolgoztat meg. Emellett magán végez testkezeléseket is, amik nagyon hasznosnak bizonyulnak. Mivel gyógymasszőrként végzett, tudja, mit hogyan kell csinálni: foglalkozik zsírbontással, köpölyözéssel, különféle gépekkel próbálja eltüntetni a narancsbőrt. Ma már ez lett a munkája és a hivatása is. Ha pedig versenyre készül, még egy kardioedzést beiktat az edzéstervébe minden héten. „A sport mellett a feltöltődésre is kell időt szánni - ezt én is megteszem. Sokat vagyok a gyerekeimmel, a családommal, barátokkal, kirándulunk, főzünk, mozizunk. És mindig igyekszem tanulni valamit - ez engem nagyon kikapcsol!”

Természetesen az étrend megfelelő összeállítása mellett sem mehetünk el szó nélkül, hiszen erre is legalább annyira – ha nem jobban – oda kell figyelni, mint a sportra. „Próbálok változatosan étkezni. Az étrendben szerepel hús, ami általában csirke, hal, pulyka, vadhús. Sok rostban gazdag zöldséget, gyümölcsöt és zsírszegény tejterméket fogyasztok, a szénhidrátokra pedig nagyon odafigyelek. Nem a bevitt kalóriákat számolgatom állandóan, hanem arra ügyelek, hogy milyen minőségű szénhidrátot fogyasztok.

Forrás: Koncz Brigitta

No és persze a megfelelő folyadékbevitel is nagyon lényeges. A nassolás sem maradhat el: ugyan csokifüggő voltam, most azért ezen próbálok változtatni. Ha rám tör a nassolhatnék, akkor zsírszegény túrót, tojásfehérjét, zabot, édesítőt keverek össze, és kisütöm, vagy magas kakaótartalmú csokit eszegetek.”

Brigi tippje

„Azt javasolnám a nőknek, legyenek kitartóak, türelmesek és elszántak. Ne sajnálják az időt, energiát a változásra. Ne akarjanak egy hónap alatt megváltozni, hiszen nem ennyi idő alatt lettek olyanok, ahogyan kinéznek. Ha pedig edzésről van szó, nem szabad félni a nagy súlyoktól, nem lesznek tőle óriásiak. Az én személyes kedvencem a lábedzés: a guggolás és a kitörés minden formája nagyon jó gyakorlat! Emellett szeretek nagy súlyokkal edzeni, sokszor akár kifulladásig.”

 

 

Koncz Brigittaegészséges életmódfitneszalakformálásfitneszmodell