7 dolog, amit minden nőnek meg kell tennie az egészségéért

2016.05.21. 19:05

A korai húszas éveiben az ember még legyőzhetetlennek és örökifjúnak hiszi magát. Nem sokkal később azonban rájön, hogy a fiatalság megőrzéséért bizony tenni kell. A fizikai és mentális egészség mindennél előbbre való, így érdemes megfogadnod a tanácsainkat, és ne feledd, minden, amit ma csinálsz, befolyásolhatja, hogy holnap hogyan érzed magad. 

Hidratálj 

A test normális funkcióinak fenntartásához nélkülözhetetlen a tiszta víz. Testsúlytól függően körülbelül két liter fogyasztása ajánlott egy nap. Az emberi szervezet 70 százalékát át teszi ki a víz, ez felel az anyagcseréért és vérkeringésért, a méregtelenítésért és testünk hőszabályozásáért. Ha mindennap elég vizet innánk, a méreganyagok hamar kiürülnének a szervezetünkből, sokkal fittebbek, energikusabbak lennénk. Az egészséges életmód első lépcsője, hogy odafigyelünk arra, mennyi vizet fogyasztunk. 

Forrás: Dreamstime
Te sem iszol eleget? 5 tipp, hogy könnyen lecsússzon a napi 2 liter víz
Azt valószínűleg már mindenki tudja, hogy aki fogyni szeretne, annak sok folyadékot kell fogyasztania. A diétázók mégis gyakran esnek abba a hibába, hogy a jobb ízélmény miatt nem vizet, hanem üdítőt isznak. Milyen jó lenne, ha az ember ugyanúgy tudna sóvárogni a víz után, ahogy egy szelet csoki vagy egy finom sütemény után. Pedig ez nem is lehetetlen, csupán trükközni kell egy kicsit, és a sima vizet úgy kell ízesíteni, hogy az egyszerre legyen finom és egészséges. Olvasd el a Life.hu cikkét!

Sportolj 

A sport a vízhez hasonlóan elengedhetetlen az egészségünk és fittségünk megőrzéséhez. A legfontosabb, hogy megtaláld az a testmozgást, ami illik a személyiségedhez, így rendszeresen és szívesen fogod csinálni. A test egészsége mellett plusz érv a sportolás mellett, hogy boldogsághormont termel.  

Fényvédelem mindenekelőtt 

Legyen szó akár nyaralásról, akár egy hétköznapi ügyintézésről egy forró nyári napon, a fényvédelemről nem szabad megfeledkezni. Mivel az UVA sugarak roncsolják a bőrben lévő kollagént, a bőr hamarabb elöregedik. A napvédő termékek használata mellett érdemes kalapot is hordani, és ne feledd, hogy a szemedet is védeni kell a káros sugárzás ellen, úgyhogy az UV szűrős napszemüvegedet se hagyd otthon. 

Forrás: Dreamstime
5 tipp, hogyan lassítsd le a bőröd öregedését
A szép és ápolt arc éveket fiatalít az emberen, ezért nagyon megéri odafigyelni arra, hogy mivel ápolod a bőrödet. Hidd el, ha vigyázol rá, üdeséggel és fiatalos kisugárzással fogja meghálálni. Olvasd el a Life.hu cikkét!

Figyelj az étkezésedre 

Az étkezésben a legfontosabb elv a mértékletesség. A legjobb, ha egy nap ötször eszel keveset. Érdemes odafigyelni a minőségi alapanyagokra is. Amiből mindenképpen fogyassz bőségesen: zöldségek és gyümölcsök, illetve jó fajta szénhidrátok. A rostok, vitaminok, antioxidánsok elengedhetetlenek a szervezet megfelelő működéséhez. Olvasd el a kiegyensúlyozott étkezés 7 szabályáról írt cikkünket. 

Hagyd el a rossz szokásokat 

A túlzott alkoholfogyasztás és a cigarettázás hosszú távon nemcsak az egészségünkre van rossz hatással, hanem például a bőrünk minőségét is rontja. Valójában sok-sok évet öregítenek ezek a rossz szokások, így ideje felhagyni velük, de legalábbis a minimumra szorítani őket. 

Forrás: Dreamstime

Szexelj biztonságosan 

A legfrissebb felmérések szerint egyre több nemi betegséget diagnosztizálnak a 15–24 éves korosztályban. Pedig az óvszer a nem kívánt, korai terhesség mellett a betegségektől is megóv. A tinédzserek azonban nem jeleskednek az óvszerhasználatban, így a prevencióra nagy hangsúlyt kell fektetni. 

Ápold a kapcsolatokat 

A lelki egészség egyik alappillérét a harmonikus emberi kapcsolatok jelentik. Már tudományosan is igazolták, hogy a harmonikus családi háttérrel és baráti kapcsolatokkal rendelkező emberek tovább élnek. Ami pedig szintén nagyon fontos: a mérgező kapcsolatokat hagyd magad mögött. 

sportegészségszexhidratálás