A Covid-gyerekek nehezen beszélnek, és még mindig pelenkára szorulnak

Cute,Sick,Boy,In,Protective,Medical,Mask,Lying,In,Bed
Shutterstock - kryzhov
covid-gyerekek járvány beszédkészség pelenka
Azok a gyermekek, akik a COVID-járvány idején születtek, komoly fejlődési lemaradással küzdenek, ami megnehezíti az iskolakezdést. Angliában a Covid-gyerekek már elérkeztek az első osztályhoz, ám számos kihívással néznek szembe. Beszédfejlődésük elmaradt, motoros készségeik fejletlenek, és sokan közülük még mindig pelenkát viselnek. Ez komoly aggodalomra ad okot a szülők és szakértők körében egyaránt.

A Covid-járvány idején született gyermekek jelentős fejlődési lemaradással küzdenek, amelyek most, az iskolakezdésnél, egyre nyilvánvalóbbá válnak. Egyre több szakértő számol be arról, hogy Covid-gyerekek beszédfejlődése, motoros készségei, valamint önállósági képességei késnek. Sok gyerek nem képes önállóan enni vagy öltözködni, és még mindig pelenkázásra szorulnak. Ez nemcsak a gyermekek, hanem a szülők számára is kihívást jelent.

Covid-gyerekek
A Covid-gyerekek beszédfejlődése és motoros készségei késnek, sokan még mindig pelenkát viselnek
Forrás: Shutterstock

Covid-gyerekek beszédfejlődése

A járvány ideje alatt korlátozottak voltak a személyes találkozások, ami a gyerekek beszédfejlődésére is hatással volt. Sok gyermek nem kapta meg a szükséges fejlesztést, és a szociális izoláció miatt nem tudtak megfelelő interakciókat kialakítani kortársaikkal és felnőttekkel. Ennek eredményeként jelentősen megnőtt azoknak a gyerekeknek a száma, akik beszéd- és nyelvi késéssel küzdenek. A beszédfejlődés késése komolyan hátráltatja a gyermekek iskolai teljesítményét, különösen az első években, amikor a kommunikációs készségek kulcsfontosságúak.

Pelenkás iskolások: A Covid hatása az önállósági készségekre

A járvány hatása nemcsak a beszédfejlődésben, hanem az önállósági készségek terén is megmutatkozik. A szülők beszámolói szerint sok Covid-gyermek még mindig pelenkát visel, és nem képesek önállóan elvégezni a mindennapi teendőket, például az öltözködést vagy az evést. Ez a fejlődési késés az iskolakezdésnél is problémát jelent, hiszen az óvodából kilépő gyerekeknek már önállóbbnak kellene lenniük.

A szeparációs szorongás és a Covid hatása a gyermekekre

Sok gyermek, aki a járvány idején született, komoly szeparációs szorongással küzd. Az elzártság és a korlátozott szociális kapcsolatok miatt ezek a gyerekek nehezen kezelik az elválást szüleiktől, ami az iskolakezdésnél komoly problémákat okozhat. A szeparációs szorongás kezelése fontos szerepet játszik abban, hogy ezek a gyerekek sikeresen beilleszkedjenek az iskolai életbe.

Mit tehetünk a járvány utáni fejlődési problémák ellen?

Szakértők szerint a korai beavatkozás kulcsfontosságú a járvány okozta fejlődési késések kezelésében. A beszéd- és nyelvi késések korai felismerése és kezelése, valamint a motoros készségek fejlesztése mind hozzájárulhatnak a gyerekek sikeres iskolakezdéséhez. Emellett a pszichológiai támogatás a szülők számára is elengedhetetlen, hiszen ők is nehéz időszakon mentek keresztül a járvány ideje alatt.

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.