Kína újabb űrszondát küld egy eddig ismeretlen égitest felfedezésére

Forrás: CNSA/PEC -
égitest Kína űrszonda
Kína 2025 körülre tervezi a Tienven-2 űrszonda indítását azzal a céllal, hogy mintákat gyűjtsön egy Földhöz közeli aszteroidáról, majd felfedezzen egy üstököst.

A kutatásról, illetve a Tienven-2 küldetésének céljáról Csang Zsung-csiao, a kínai bolygókutatás, egyben a szóban forgó misszió vezető mérnöke számolt be a helyi médiának hétfőn a kelet-kínai Anhuj tartomány Hofej városában. Április 24-e az Űr Napja Kínában.

"Amennyiben a feladatot sikerül végrehajtani a 2016HO3 kódnevű kisbolygón, a bolygóközi térben ezek lesznek az első, Kína által gyűjtött minták" - jelentette ki Csang. Mint mondta, a szonda először körözni fog az aszteroida körül, mielőtt leszáll a felszínére. Ezt követően a Tienven-2 elindul a Mars és a Jupiter közötti belső aszteroidaöv világába, hogy felfedezzen egy üstököst - tájékoztatott a kínai űrkutató.

Képünk illusztráció Forrás: CNSA/PEC

A 2016HO3-ös kisbolygóról annyit tudni, hogy átmérője nem nagyobb 100 méternél és a hawaii Pan-STARRS1 teleszkóppal fedezték fel 2016-ban. Az aszteroida elliptikus pályán kering a Nap körül, időnként megközelíti a Földet és "mintegy műholdként" kering körülötte is - közölte korábban a NASA.

A NASA OSIRIS-Rex űrhajója 2021-ben már sikerrel hajtott végre leszállást egy aszteroidán, a Földtől mintegy 320 millió kilométerre lévő, felhőkarcoló-méretű Bennun. Japán űreszköz 2019-ben egy 250 millió kilométerre keringő bolygón landolt sikeresen.

A Tienven-2 elődje, a Tienven-1 elnevezésű legénység nélküli űrszonda 2021-ben szállt le először a Marson, ahonnan fotókat és videókat is küldött. Ezzel Kína a második nemzetté vált, amelynek űrhajója sikeresen landolt a vörös bolygón - írja az MTI.