A John Lewis karácsonyi reklámját széles körben az év legnagyobb reklámeseményének tartják, ami egyértelműen jelzi, hogy elérkezett az ünnepi készülődés ideje. John Lewis ikonikus ünnepi reklámjait évről évre izgatottan várja a közönség, és nem ok nélkül. A kétperces karácsonyi reklámot, amelyet a Saatchi & Saatchi készített, és The Gifting Hour (Az ajándékozás órája) címet viseli, egy Sally nevű nő utolsó pillanatos küldetését követi nyomon: a cél megtalálni a tökéletes ajándékot a testvérének. A vásárlók egy része azonban nem sokkal a reklám premierje után erős kritikákkal illette az idei reklámot.

Forrás: Getty Images/Bloomberg
A John Lewis The Gifting Hour reklám története
A reklám kezdete egy karácsonyi film hangulatát idézi, de Sally hamar egy fantáziavilágba kerül, ahol gyermekkori emlékein keresztül utazva próbál nyomokat találni, amelyek segítenek neki megtalálni a tökéletes ajándékot. A jelenetek azt a gondolatfolyamatot ábrázolják, ami az ember fejében végigfut, amikor ajándékot keres karácsonyra. Miután Sally megtalálja az ajándékot, amely már készen van és be van csomagolva, visszatér a valóságba.
A reklám végén a következő üzenet olvasható: „Mi a titka a tökéletes ajándék megtalálásának? Tudni kell, hol keresd.”
John Lewis szándékosan nem árulta el, mi is az ajándék, mivel a cél az volt, hogy a reklám az ajándékozás érzelmi oldaláról szóljon.
Ez az első alkalom 17 év után, hogy John Lewis 34 üzlete közül egy is szerepel az ünnepi reklámban. A kisfilm a John Lewis zászlóshajóüzletében, az Oxford Streeten készült egy éjszakai forgatáson októberben. A zenék idén is kicsit mások, mivel a John Lewis híres arról, hogy ismert dalok feldolgozásait használja a reklámjaiban, idén pedig a The Verve: Sonnet című dalát választották. Charlotte Lock, a John Lewis ügyféligazgatója elmondta: „A reklámunk a gondoskodó ajándékozót állítja a középpontba, és ünnepli az ‘ajándékozás óráját’, azt a pillanatot, amikor egy kicsit mélyebbre ásunk a szívünkben és az üzleteinkben, hogy valami igazán különlegeset és jelentőségteljeset találjunk azoknak, akiket szeretünk. Az üzleteink a márkánk szíve, és vásárlóink imádják a karácsonyi vásárlás szertartását nálunk – ezért először szeretnénk kiemelt szerepet adni az üzletnek a reklámunkban.”
A várva várt reklám a vásárlók körében nem aratott osztatlan sikert
Egy vásárló az X-en (korábban Twitteren) ezt írta: „A John Lewis reklám kaotikus, zavaros, és nincs benne semmi logika. Ez eddig a legrosszabb.” Egy másik így fogalmazott: „A John Lewis reklám rendben van, de nincsenek benne aranyos karakterek, és elég unalmas.” Egy harmadik hozzátette:
„Hiányzik belőle az a bizonyos John Lewis varázs, ami a korábbi reklámokat jellemezte.”
Egy negyedik vásárló így vélekedett: „Zavaros a reklám, de a zene azért nagyon jó.” Egy ötödik pedig ezt mondta: „Eddig a legrosszabb.” Persze azért vannak olyan vásárlók is, akiknek tetszik a reklám. Valaki ezt írta: „Egyszerűen gyönyörű reklám. Könnyet csalt a szemembe, és átéltem a családi karácsony meghitt hangulatát.” Egy másik hozzátette: „Wow! Imádom. Ez igazi karácsony, nem valami 'woke' karácsony. Bravó, John Lewis! Ez a nosztalgia egy másik szinten.”
A John Lewis idén nem egy, hanem három reklámfilmmel is készült az ünnepekre
A sorozat nyitó filmje, Az ablak, a brit üzletlánc elmúlt száz éve felett nosztalgiázik:
A trilógia második részének narrátora a BAFTA-díjas színésznő, Samantha Morton: megható monológban meséli el egy jelentéktelennek tűnő, karácsonyra kapott pulóver történetét. A film során, ahogy az alábbi videóból kiderül, megtapasztalhatjuk, hogyan válhat egy jól kiválasztott ajándék az élet fontos pillanatainak kísérőjévé.
Ezek a cikkek is érdekelhetnek:


