Justin Timberlake már régóta a popzene egyik ikonja – tízszeres Grammy-díjas, volt NSYNC-tag, akiből az évek során igazi szupersztár lett. A Forget Tomorrow világkörüli turnéját idén februárban zárta, de a munka nem állt meg: azóta fesztiválról fesztiválra jár, a legnagyobb európai színpadokon. Csakhogy a rajongók visszajelzései alapján ez most diadalmenet helyett inkább egy kellemetlen koncertsorozat lett.
A legutóbbi romániai Electric Castle fesztiválon Justin Timberlake nem csupán egy órás késéssel lépett színpadra, de érezhetően unta az egész koncertjét. Alig énekelt, úgy húzta a fejére a kapucniját, mintha savas eső esne, és még a táncmozdulatokkal is igen szűkmarkúan bánt. A közönség reakciója? Nos, finoman szólva sem lelkesedtek:
Egy Instagram-poszt kommentje pedig tökéletesen összefoglalta a rajongók hangulatát:
Tiszteletlen voltál a rád váró több ezer emberrel szemben. Kár, szép este lehetett volna.
Nyári koncertkörútjának azonban nem ez volt az egyetlen állomása, ahol az enervált énjével állt színpadra. A június végi dublini koncertje is nagy port kavart. Többen is beszámoltak arról, hogy Jessica Biel férje legfeljebb egy-egy sort mormolt a mikrofonba, majd a tömeg felé nyújtotta, hogy azok énekeljék végig a Can’t Stop the Feeling! és más slágerek refrénjét.
Egy másik fellépésén, a párizsi Lollapalooza fesztiválon pedig a Cry Me a River alatt afféle kínos lassúmozgásos „táncot” mutatott be, miközben gyakorlatilag teljesen háttérbe szorította az élő éneklést.
A közösségi médiában virálisan kezdtek terjedni a koncerteken készült videók, szinte kifigurázva az egykor energikus Justine Timberlake-et. Mert egy dolog, ha valaki pár sor erejéig bevonja a közönséget, és más dolog, ha az egész koncert arról szól, hogy a rajongók dolgoznak, miközben az előadó bólogat és táncikál a háttérben.
A popkultúrában nem újkeletű, hogy egy előadó elhagyja a megszokott formát és új irányba indul, viszont ennek kommunikálása kulcsfontosságú. Justin Timberlake esetében viszont semmilyen magyarázat, reakció vagy válasz nem érkezett eddig a rajongói panaszokra. Így a találgatások sora egyre csak nő.
Nem titok, hogy az énekes korábban is küzdött hangszálproblémákkal, 2018-an több koncertet is lemondott vagy elhalasztott emiatt. Előfordulhat, hogy jelenleg is hangját próbálja kímélni, de akkor miért vállal élő koncertet? Egy-egy playback-részlet még elfogadható, de amikor a közönség teljes egészében „énekli el” a műsort, az már más kategória.
Az énekes hónapok óta turnézik, kevés szünettel, folyamatos utazással. Az állandó jelenlét, az otthonhagyott magánéleti gondok és a nyomás egy idő után mentálisan és fizikailag is kimeríthet bárkit. Csakhogy ez nem mentség arra, hogy valaki félgőzzel lépjen színpadra, főleg ha a közönség órákig ázik az esőben, csak hogy élőben láthassa.
Nem Justine Timberlake lenne az első, aki az éneklést egyfajta látványshow-ra cseréli le. Az utóbbi években számos előadó választja az „entertainer” irányt, ahol a színpadkép, a tánc, a fények fontosabbak, mint az ének. Csakhogy ha valaki tíz Grammy-díjat nyert és az egyik legnagyobb popikon, tőle valami mást várna az ember.
Az Electric Castle fellépést tényleg megzavarta az eső – egy órát csúszott a kezdés, az énekesen pedig egyértelműen látszott, hogy bosszantja az égből hulló áldás. De vajon ez indokolja, hogy a koncert szinte teljes egészében ének nélküli, lapos és unott legyen? A szervezők egyébként nem számoltak be technikai problémáról.
A legnagyobb gond talán nem is az, hogy Justin Timberlake nem énekelt, hanem az, hogy nem reflektál a kritikákra. Nincs reakció, nincs magyarázat, csak újabb dátumok és fellépések: július 27-én Azerbajdzsánban, majd július 30-án Isztambulban folytatódik a turné. A koncert nemcsak zene, élmény is. És amikor a rajongó tudtán kívül gyakorlatilag csak egy playbackre vált „jegyet”, azt bizony a pénztárcán túl a hangulata is megérzi. Justin Timberlake pályája során sokszor megújult, de most lehet, hogy eljött az ideje annak is, hogy újragondolja: mire van szüksége a közönségének. Mert az elmúlt hetek alapján úgy tűnik, jelenleg nem a dalokat, hanem leginkább a rajongói bizalmat játssza lemezre.
Nem Justin Timberlake az első sztár, akinek fellépése kiverte a biztosítékot a rajongók körében. Repüljünk vissza az időben egészen 2006-ig, amikor a Guns N' Roses keltett hatalmas felháborodást. A teltházas koncert este nyolc órára volt meghirdetve, de a zenekar csak éjfél előtt nem sokkal lépett színpadra. Mindeközben a rajongókat nem tájékoztatták semmiről - utólag kiderült, hogy Axl Rose gépe csak fél tízkor landolt Ferihegyen -, sokan csalódottságukban haza is mentek, sőt, voltak, akik a jegyeiket is visszaváltották. A négyórás késés mellé ráadásul egy igen szegényes koncertélményt adott a világhíres zenekar. Ezt a malőrt azonban a július közepén tartott gigakoncerttel sikerült a sztároknak nagyrészt elfeledtetni a rajongókkal.
Rihanna 2016-os itthoni fellépése sem aratott osztatlan sikert. Miután az énekesnő félórás késéssel lépett színpadra – pedig pontosan tudta, hogy 23:00-kor véget kell érnie a show-nak - a eredetileg kétórás koncertet másfél órára sűrítette. A rajongók azonban nemcsak emiatt voltak csalódottak: a visszafogott látványvilág, a gyakori félplayback és a lendület nélküli előadás sokak szerint lapossá és unalmassá tette az estét. Nem kell azonban ennyire messzire menni, hogy botrányos koncertekről halljunk. A tavalyi melbourne-i Taylor Swift fellépés a VIP-jegyet váltó rajongóktól volt hangos. A közel 240 ezer forint értékű jegyek mellé ugyanis nem azt a látványt kapták, amit vártak. A helyeikről ugyanis csak a kívetítőt látták, az énekesnőt egyáltalán nem. Többen sírva hagyták el a helyszínt emiatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.