A Netflix thrillere, amiben az unalom ölt – A Vad természet egy szépen becsomagolt kliségyűjtemény

Az első jelenet olyan erős, hogy még most is látom magam előtt: Yosemite ikonikus sziklafala, az El Capitan, napfény, madárcsicsergés, majd… puff! Egy hulla. Leesik. Egyenesen rá a hegymászókra. Én meg ülök a kanapén, kezemben egy kávé és annyit tudok kinyögni: oké Netflix, ez érdekel. Így indított a Vad természet sorozat.
Spoilerveszély! A cikk nem lövi le a nagy csavarokat, de elhint néhány sztorielemet, szóval csak akkor olvasd tovább, ha nem baj, ha kicsit előre mászunk a hegyen.
Szóval a sztori nagyszerűen indult, már-már elhittem, hogy jó lesz. Aztán jött a maradék hat rész. És valahol a második epizód felénél már azon kaptam magam, hogy elmosogattam, kiteregettem, pörgettem a közösségi oldalakat és a sorozat ment tovább... nélkülem.
A Netflix thrillerének középpontjában Kyle Turner (Eric Bana) áll, aki a National Park Service különleges ügynöke – igen, Amerikában ilyen is van. Megbízható, hallgatag, múltbéli tragédiáktól gyötört figura, ahogy azt már megszokhattuk. Mikor az El Capitan sziklafalról lezuhan egy nő, őt küldik Yosemite-ba nyomozni.
Segítőtársa a frissen kinevezett parkőr, Naya Vasquez (Lily Santiago), aki épp új életet kezdene a kisfiával. Van itt gyász, vallás, újrakezdés – és valami rejtélyes, baljós háttér. Legalábbis elvileg. Mert a gyakorlatban egy rejtélyes parkot, egy nyomozást, meg egy lassan csordogáló történetet kapunk, amit gyönyörűen fényképeztek... de ami közben már azon gondolkodtam, hogy mit csinálok másnap.
A sorozatot Mark L. Smith (igen, A visszatérő és Az éjféli égbolt írója) és Elle Smith készítette – szóval az alapanyag mögött volt kraft. A rendezést Elle Smith és David Slade (Black Mirror: Metalhead) vállalta, tehát tényleg nem gyakornokok csinálták.
Szóval a stáb erős, a színészek hozzák a formát. Csak hát a történet… az valahogy nem akar velük tartani.
Ha valami, akkor a képi világ lenyűgöző. A Yosemite Nemzeti Parkban játszódik a történet, de itt jön a csavar: nem is ott forgatták, hanem Kanadában, British Columbiában. Mondjuk nehéz lenne észrevenni, mert a látvány tényleg lélegzetelállító. Minden képkocka olyan, mintha egy háttérkép lenne. Sziklák, fenyők, köd, naplemente, medvék − tökéletes díszlet lenne egy jó thrillerhez. Csak sajnos annak gyenge. A nyomozós szál kiszámítható, a „ki a tettes” típusú rejtélyt már a harmadik részben lehet sejteni, és az epizódok közti ív inkább fárasztó, mint izgalmas.
Én például az első részt is öt részletben néztem meg. Komolyan. Először elkalandoztam. Aztán megéheztem. Később elfelejtettem, hol tartottam. És mire vége lett a résznek, már túl voltam két ebéden és egy telefonhíváson.
Az alapötletben lenne potenciál: egy fiatal nő halála, rejtélyes múlt, egy természetvédelmi hivatal, ahol mindenki gyanús és közben bejárjuk Amerika legikonikusabb nemzeti parkját. Csakhogy minden fordulat olyan ismerős, minden karaktertípus annyira sablonos, hogy már a CSI: Yosemite cím is megfordult a fejemben.
És ami a legnagyobb baj: a sorozat nem rossz, hanem középszerű. És talán ez a legnagyobb bűne.
Hiába a csillogó szereplőgárda, a rendezői múlt, a gyönyörű környezet. Ez a sorozat nekem nem adott semmi újat. Nézhető? Persze. Egyszer. De hogy újranézném-e? Nem. Ha lesz második évad? Biztos nem szánok rá újabb hat órát az életemből. Nem azért, mert fáj nézni, hanem mert egyszerűen nem emlékszem rá másnap.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.