A 2025-ös John Lewis-reklám főszereplői egy édesapa és tinédzser fia. A történet egy csendes karácsonyi reggelen indul: az apa a feldíszített fa alatt próbál rendet tenni, amikor hirtelen rábukkan egy neki szánta ajándékra, amit korábban nem vett észre. A fia a háttérből izgatottan figyeli, ahogy az apa kibontja a csomagot: benne egy bakelitlemez lapul, Alison Limerick kilencvenes évekbeli klubslágere, a Where Love Lives.

Forrás: Youtube
A John Lewis 2025-ös reklámfilmje a kilencvenes és kétezres évek gyermekeihez szól
Az apa azonnal a lemezjátszóhoz siet, és amint felcsendül a zene, az apa visszarepül a fiatalkorába. A film ezután rövid megható képsorokkal idézi fel a két főszereplő kapcsolatának alakulását: ahogy a fiú csecsemőként az apjához bújik, totyogóként örömmel fut hozzá, végül pedig azt mutatja be, hogy kamaszként mennyire nem egyszerű odasétálni a szüleinkhez és megölelni őket. A zeneválasztás nem véletlen: a kampány a kilencvenes és kétezres évek gyermekeit szólítja meg, akik mára felnőttek, családot alapítottak, és most ők alakítják a saját ünnepi hagyományaikat.
A film mögötti üzenet egyszerű, mégis erős: ha nem tudjuk szavakba önteni érzéseinket, az ajándékainkon keresztül is kimondhatjuk őket. A kampány alapját egy kutatás adta, amely szerint sokan nehezen fejezik ki valódi érzelmeiket – de az ünnepek alatt mégis megpróbálnak újra közel kerülni azokhoz, akiktől egy kicsit a hétköznapokban eltávolodtak.


