Hatalmasat bukhat a H&M – Ki vásárol ezek után náluk?

Forrás: Dreamstime -
webshop vásárlás H&M botrány
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Vásárlók ezrei akadtak ki a H&M-re, és fogadkoznak, hogy soha többet nem vásárolnak a fast fashion áruháznál.

Tegnap délelőtt vásárlók ezrei tobzódtak a H&M webshopjában, és pakolták tele kosaraikat olcsóbbnál olcsóbb cuccokkal. Csak hogy pár példát említsünk: férfi Derby cipő 9490 Ft helyett 390 Ft-ért, női szandál 9990 helyett 390-ért, fiú rövidnadrág 2990 helyett 90-ért (igen, ennyiért, nem hagytunk le egy nullát sem). Többen vásároltak be 200 000 Ft fölötti értékben, és 20 000 Ft-ot sem fizettek ki érte. A legnagyobb közösségi oldalon nők ezrei osztották meg egymással, mikor egy-egy termékre bukkantak, amit olcsón kínáltak. Egy darabig ugyanis úgy nézett ki a dolog, hogy a terméklistában teljes áron szerepeltek a ruházati cikkek, a termékoldal azonban a kedvezményes árat mutatta. Nyilvánvaló volt, hogy valami technikai gond lehet, de mindenki örült a lehetőségnek, ki ne vásárolna ennyiért, ugye. Mindenki igyekezett kihasználni az ölébe hullott szerencsét. Volt olyan vásárló, aki rögtön a rendelések leadása után felhívta az ügyfélszolgálatot, ahol azt a tájékoztatást adták, hogy igen, valóban technikai gondok akadtak a cégnél, valószínűleg lengyel zlotyiban adták meg az új árakat azoknál a termékeknél, amiket le szerettek volna akciózni, de megerősítették, hogy a rendeléseket kiszállítják.

Részlet egy visszaigazoló e-mailből, amit a H&M küldött egy megrendelés után Forrás: Origo

Ezzel szemben ma délután elkezdtek szivárogni az e-mailek a vásárlók fiókjaiba, miszerint több rendelést is töröltek. Mondanunk sem kell, a felháborodás óriási! A vállalat semmiféle hivatalos tájékoztatást nem adott. Két e-mail érkezett egy rendelés törlésével kapcsolatban, az elsőben közlik a tényt, és hogy visszautalják a pénzt, a másikban pedig technikai okokra hivatkoznak, és 15 százalék kedvezményt adnak a következő vásárlás értékéből, de ezt csak ezen a hétvégén lehet felhasználni. Sovány vigasz, főleg, ha igaz az, amit az egyik felhasználó tapasztalt:

"Nekem is toroltek a rendelesem. De nem akartam annyira ragodni rajta. Viszont, gondoltam, akkor felhasznalon a 15%-omat... Am az akcios termekekre nem ervenyes, es a tobbibol sem annyit vont le, eleg erdekes... Mert nem kotottek ki, hogy csak a teljes aruakra ervenyes!"

Kérdéseinkre az ügyfélszolgálaton sajnos nem tudtak kielégítő válaszokat adni, arról sem tudtak, hogy várható-e hivatalos sajtóközlemény a cégtől. Azt sem tudták megmondani, hogy mi alapján törlik a rendeléseket, és hogy kiszállítanak-e egyáltalán egyetlen olyan rendelést, amit a hiba idején adtak le. A problémával az ügyintézők is akkor szembesültek, amikor az első panaszok beérkeztek hozzájuk. Tájékoztatást a cégvezetéstől ők maguk sem kaptak, de abban biztos volt a hölgy, akivel beszéltünk, hogy a probléma Svédországig is eljut. Ezt jól érzékelteti az is, hogy nagyjából minden ügyintéző mást mondott. Többen is megosztották a Facebookon, milyen információkat kaptak:

"Férjem hívta őket, 40 perc után felvették. A központi vezetőség döntött úgy, hogy törlik a rendeléseket. Nem érdekli őket a bírság, még így is jobban megéri nekik, mint kiszállítani a termékeket."

"Nagyon kedves volt a nő, elmondta, hogy most tudták meg, hogy a raktár, ahol össze készítik az árut, annyi rendelést kapott, hogy feladták. Már nem bírták nyomon követni a rendeléseket, ezért törölték őket, de van, akinek már feladták a rendelését, szóval a szerencséseknek úton van, olyanoknak pl. akik az őrület legelején adták le. A raktárnak most ez a könnyebb verzió, hogy törlik a rendeléseket. Negatívan fog hatni, de ez van..."

"Most beszéltem az ügyfélszolgálattal, azt mondták, hogy tudják, hogy ez szerződéstöl való viszalépés, mert mindenki megkapta a megrendelés megerősitéséről az e-mailt. Mindeki írjon e-mailt az ügyfélszolgálatnak, hogy a szerződésben leírt feltételekkel kéred a rendelés teljesitését. Továbbküldik a jogi osztálynak, akik tudják, hogy ezt nem tehetik meg, és el fogják küldeni a terméket/termékeket."

A "károsultak" már szervezkednek, sőt hivatalos levél is megy hamarosan a H&M-nek dr. Magyar Dávid jogász támogatásával, amit már több százan alá is írtak. Részlet a levélből:

"A H&M magyarországi weboldalán megrendelést adtak fel különböző termékekre vonatkozóan. A rendelésről szóló visszaigazoló e-mailt kaptak. A bankkártyákról a megjelölt összeg levonásra került, azonban a megrendelt és kifizetett, illetve utánvételes termékeket nem kézbesítették a részükre, sőt annak ellenére, hogy szerződéses kötelezettségük lett volna a termék átadása (kiszállítása), a Társaságuk a közöttük létrejött adásvételi szerződéstől jogtalanul elállt (ASZF módosítás történt, amelyet bizonyítani tudunk). Szeretném felhívni a figyelmüket arra, hogy a weboldalukon található általános szerződési feltételek szerint olyan esetekben, amikor a termék vételárára vonatkozóan jelentős kedvezményt adnak, akkor Önök nem állhatnak el a szerződéstől, az ajánlati kötöttségük és az adásvételre vonatkozó kötelezettségük fennáll. Mindezeken túlmenően Önök vissza is igazolták a megrendelést a weboldalon feltüntetett kedvezményes vételáron. Az általános szerződési feltételük szerint: "Amennyiben valamilyen oknál fogva rendelésed nem tudjuk teljesíteni, azt mihamarabb tudatjuk." Ezen szerződéses kikötésük ellenére az indokolási kötelezettségüknek mind a mai napig nem tettek eleget, így az elállásuk - az erre való tekintettel is - jogellenes volt."

Úgy néz ki, rengeteg hűséges vásárlóját veszíti el a H&M, amennyiben nem rendezik soraikat. Többeknek nem is már a szatyorban hitt termék elvesztése fáj, hanem az, hogy nem igazságos az eljárás: vagy az összes ilyen rendelést töröljék, vagy egyiket sem, az nem oké, hogy egyik vásárló megkapja, a másik pedig nem. Akad ugyanis olyan szerencsés, akinek a rendelését már át is adták a futárszolgálatnak.

"Nekem is törölték, az összeget már vissza is utalták. Hát tuti többet nem rendelek tőlük!!! Nem halok bele, de azért baromira örültem annak a pár ruhának. Nem egy vásárlóbarát dolog, az tuti. Ezzel most vesztettek pár 1000 vásárlót!"

"Rohadjanak meg! Nem vásárolok ott többet!"

"Nagyon hűséges vásárlókat gyűjtöttek volna, ha ezt most normálisan végigcsinálják, ha már ők hibáztak. Akik meg hibáztak, de dolgozzanak ezentúl ott."

A H&M-nél nem ez volt az első árazási hiba, januárban fiúpólókat kínáltak 18 Ft-ért. Akkor mindenki megkapta a megrendelt terméket.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.