Ez csak duma vagy tényleg van olyan, hogy egy férfi nem gondol semmire?

Forrás: Shutterstock -
gondolkodás pszichológia magazin férfiagy férfiak
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Talán minden nő számára ismerős az a szituáció, amikor a párját azon kapja, hogy egy ideje csak bámul a semmibe. Ilyenkor rögtön megkérdezi a férfit, mégis mire gondol és nem tud azzal a válasszal mit kezdeni, hogy „Semmire." Ilyenkor azt hiszi, hogy a férfi titkol valamit. Hisz egy nő mindig gondol valamire, általában több dologra egyszerre és ugyanezt feltételezi a párjáról is.

A férfiak és a nők gondolkodása nagyban eltér egymástól. A férfiak nagyon lineáris módon gondolkodnak és képesek arra, hogy szétválasszák a dolgokat. Mark Gungor szerint a férfiagy kis dobozokból épül fel és mindenre van egy doboz: a pénznek, a kocsinak, a munkának, a feleségnek, a gyereknek, mindennek. Amikor egy férfival beszélhetünk, ő csak azt az adott dobozt fogja kinyitni és csak arról a témáról fog beszélgetni. Majd becsukja és megy tovább a következő dobozhoz. A nők agya viszont teljesen másképpen működik. Az ő agyuk olyan, mint egy nagy gombolyag vezeték, ahol minden kötődik mindenhez és mindezt az érzelmek irányítják. Ezért is van az, hogy a nők egyszerre több dologra is tudnak koncentrálni.

A férfiak és a nők egy dologban nagyon különböznek: a férfiak agyában van egy doboz, az úgynevezett „semmi doboz", amiben nincs semmi. Ez a kedvenc dobozuk. Ezért képesek a férfiak olyan dolgokat csinálni, amihez egyáltalán nem kell gondolkozni, pl. horgászni vagy ülni a TV előtt és kapcsolgatni össze-vissza.

Forrás: Shutterstock

Egy pennsylvaniai egyetem tanulmánya bebizonyította, hogy a férfiak valóban képesek arra, hogy egyáltalán ne gondoljanak semmire. A nők azonban képtelenek erre, ők folyamatosan agyalnak, kattognak valamin, az ő gondolkodásukban minden mindennel összefügg. Megőrjíti őket, számukra felfoghatatlan, hogyan lehetséges, hogy egy férfi nem gondol semmire.

Ez azt is megmutatja, mennyire különbözően kezelik a férfiak és a nők a stresszt. Ha egy férfi stresszel, csak odamegy a „semmi dobozához" és nem akar beszélni a problémáról. Ilyenkor jön a klasszikus női kérdés: „Most mire gondolsz?" és a klasszikus probléma, hogy egy nő képtelen elfogadni azt a választ, hogy „Semmire.". Ha viszont egy nő stresszel, neki muszáj folyamatosan beszélni róla. Ha nem beszéli ki magából, úgy érzi, hogy megőrül.

Itt következik az, amit a férfiak nem értenek a nőkben. Őket fárasztja, ha egy nő órákon át beszél ugyanarról a problémáról. Az ő tipikus működésük az, hogy azonnal meg szeretnék oldani a dolgot, holott a nő csak arra vágyik, hogy a másik meghallgassa. A férfiak ugyanis úgy működnek, hogy akkor mondják el egymásnak a problémáikat, ha bíznak abban, hogy a másik tud abban segíteni. A nőknek azonban sok esetben nem segítség vagy tanács kell, hanem értő figyelem és hallgatás.

Ennek a jelenségnek fiziológiai magyarázata is van: testünk és agyunk felépítése. A férfi koponyája és eleve a teste általában nagyobb, mint a nőé. A nő agyának két féltekéje fizikailag közelebb van egymáshoz, ami lehetővé teszi, hogy a két félteke közötti szinapszisok sokkal gyakrabban lépjenek egymással kapcsolatba.

Ha egy férfi stresszel, csak odamegy a „semmi dobozához" és nem akar beszélni a problémáról Forrás: Shutterstock

Mivel a szinapszisok gyakrabban tüzelnek, a nőknek több gondolata és érzelme van. A férfiak, mivel a szinapszisok ritkábban lőnek, kevésbé érzelmesek és könnyebben tudnak koncentrálni egy feladatra vagy eseményre. Ezért is van az, hogy a nők sokkal bonyolultabban, míg a férfiak egyszerűbben gondolkoznak.

Ha ezeknek a tudatában vagyunk, talán könnyebben megértjük, mi jár (vagy éppen nem jár) társunk fejében és nem kérdőjelezzük meg, nem vádoljuk meg azzal, hogy titkolózik, ha azt mondja: „Épp semmire sem gondolok.".

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.