Unod már, hogy ünnepekkor kidurransz a rengeteg kajától? – 5 tuti tipp, amivel elkerülöd a húsvéti túlevést

2016.03.18. 18:17

Sokakkal előfordul az, hogy ünnepekkor nemcsak magukat engedik el, de engednek a terülj-terülj asztalkám kísértésének is. A túlevés fizikai tünetei kellemetlenek tudnak lenni, nemcsak felfúvódással, hasfájással, de fáradtsággal is jár. Fogadd meg tippjeinket, és idén kerüld el a túlevéssel járó kellemetlenségeket!

Igyál evés előtt

Igyál egy pohár vizet az étkezést megelőző fél órában: nemcsak a gyomrodat tölti meg, de az emésztőnedvek termelődését is segíti. Brit tudósok szerint ha szénsavas vízzel vagy üdítővel kísérjük a zsíros, nehéz ételeket, a szénsav miatt hamarabb fogjuk úgy érezni, hogy majd kipukkadunk.

Forrás: Thinkstock

Kevesebb fény, kevesebb kalória

A közismert és méltán híres brit tudósok egy kutatás segítségével arra is rájöttek, hogy aki világosban eszik, az 178 kalóriával többet juttat be a szervezetébe – szemben azokkal, akik félhomályban esznek.

Alaposan rágd meg a falatokat

Biztos többször belefutottál már abba, amikor faltad az ételt, és a közeledben lévők óva intettek, mondván: később fájni fog a hasad, ráadásul jóval többet fogsz enni. Minél inkább megrágod a falatot, annál több tápanyag szívódhat fel az emésztés során, és a gyomrodnak annál könnyebb dolga lesz az étel lebontásakor.

Minőségi ételek

Miután teleetted magad nagymamád sütijével, előtte pedig egy jó adag rántott hússal, ne lepődj meg azon, ha rövid időn belül ismét éhes leszel. A zsíros és cukros ételek fokozzák az éhségérzetet, ezért érdemes egészségesebb, alacsony kalóriájú ételeket – mint például zöldségeket és gyümölcsöket – fogyasztanod.

Forrás: Thinkstock

Tarts szünetet

 Végeztél a levessel, de már alig várod, hogy a főfogást magadba tömhesd? Várj 15-30 percet, lehetőleg mozogj is közben, hogy „leülepedjen” az étel a gyomrodban.  Mivel a gyomor és a nyelőcső közötti terület ilyenkor ellazul, a szakértők szerint ilyenkor érdemes a dohányzást is hanyagolni, hiszen az hosszú távon refluxot eredményezhet.

Zsírórák: Mikor fenyeget a túlevés veszélye?
A legtöbben akkor nyúlunk egy-egy sütemény vagy csokiszelet után, ha kicsit besokalltunk a hétköznapokban, és elegünk van mindenből. Nem csoda tehát, hogy a kényelmi evés szempontjából legkényesebb időszak a szakértők szerint a munkakezdés előtti vasárnap este vagy egy ünnepnap. Olvasd el erről szóló cikkünket!
evéskajatrendi húsvét 2016húsvététel