A rákos megbetegedések kialakulásának számos oka lehet, kutatások szerint közel 20%-uk a helytelen táplálkozás, a mozgásszegény életmód, a súlygyarapodás és az alkoholfogyasztás következménye.

Ha szeretnénk egészségesen, betegségek nélkül élni, fontos, hogy odafigyeljünk arra, hogy mit eszünk, hogy mennyi folyadékot fogyasztunk, hogy rendszeresen mozogjunk és hogy kerüljük a káros szenvedélyeket. Ha mértéket tartunk és vigyázunk a testünkre, bármilyen betegség, a rák kialakulásának kockázata is csökkenthető.

Az egészséges életmód segít a szervezetnek a betegségek leküzdésébenForrás: Shutterstock

Íme, egy onkológusok által összeállított lista, amelyen azok az élelmiszerek szerepelnek, amelyek növelik a rák kialakulásának kockázatát, érdemes ezeket elhagyni az étrendből és helyettük más alternatívát beépíteni az étkezésbe.

1. Mesterséges cukros ételek

A mesterséges cukrokat, fruktóz-édesítőszereket tartalmazó ételek számos problémát idézhetnek elő a szervezetben. Az ilyen típusú ételek növelik az inzulin szintjét és fokozzák a ráksejtek növekedését. Ezek helyett fogyassz inkább mézet vagy steviát.

2. Vörös húsok és különféle húskészítmények

A különféle húskészítmények, feldolgozott húsok, mint például a kolbász, a szalonna vagy a sonka magas só és tartósítószer tartalma miatt rendkívül károsak. Kutatók szerint, ha ezekből az ételekből sokat fogyasztunk, növeljük a vastagbélrák kialakulásának esélyét.

3. Hidrogénezett olajok

A transzzsírok is növelik a különféle rákos megbetegedések (mell, prosztat, vastagbél) kialakulását. Helyette fogyasszunk extra szűz olivaolajat vagy kókuszolajat.

4. Patogatott kukorica

A mikrohullámú sütőben elkészített pattogatott kukorica tasakok mérgező vegyületet tartalmaznak, amely perfluoroktánsav néven vált ismertté. Erről a vegyületről pedig megállapították, hogy növeli a vese- és a hólyagrák kockázatát, illetve a nőkben csökkenti a termékenységet.

5. Burgonyaszirom

A brugonya chipset nagyon magas hőmérsékleten állítják elő, ami egy rákkeltő anyag, az akrilamid kialakulását segíti elő.

Forrás: nyugdíjasok.hu