A nyári kánikulában szinte minden nap figyelmeztetnek minket, hogy a magas UV-sugárzás miatt védjük a bőrünket. Most is érvényben van a hőségriadó. A Life.hu tippeket ad, hogyan óvd a szervezeted és a bőröd a káros sugárzástól.

Legutóbb a tiszta, otthon készített dezodorok előnyeire hívtuk fel a figyelmed. Most pedig abban adunk tanácsot, hogyan kerüld el azokat a fényvédő szereket, amelyek rákkeltő és bőrszárító hatóanyagokat tartalmaznak.

Tények és tévhitek a naptejekről - olvasd el cikkünket IDE kattintva!
Forrás: Thinkstock
Erre figyelj!
Amikor fényvédő testápolót, olajat vásárolsz, ne legyen benne Octyl methoxy cinnamale/cinnamate, mert ez az összetevő bár remekül kiszűri a káros UV-sugarakat, erősen rákkeltő hatású. Az alkohol tartalmú termékek is kerülendők, hiszen bár első érzésre hidratálják a bőrt, hosszú távon szárító hatással rendelkeznek.

Mit használj napolaj, naptej helyett?

A legjobb és legegyszerűbb megoldás, ha extra szűz olívaolajjal kened be a bőröd, hiszen a növények tudják a dolgukat, ha a napfény erős sugaraival találkoznak. Használhatsz hideg préseléssel nyert kókuszolajat, kakaóvajat, napraforgóolajat és egyéb növényi olajok kombinációját is, hiszen ezek hasonlóan fejtik ki a hatásukat, mint az olíva. Emellett igyál nagyon sok vizet! Leégés ellen és akkor, amikor megpirult a bőröd, a belső hidratálás fontos, amit csak tiszta víz kortyolgatásával érhetsz el. Arra mindig figyelj, hogy dél és három óra között huzamosabb ideig ne legyél a napon, mert ez nemcsak a bőrödet öregíti, hanem a szíved és a szervezeted is megviseli.