Ahány ember, annyiféle fejfájás, hiszen a visszatérő és a lakosság nagy százalékát érintő tünetnek számtalan oka lehet. Ahelyett, hogy mindig gyógyszerekkel orvosolnád a bajt, próbálj ki néhány hatásos jógapózt! 

Első körben érdemes utánajárni, hogy nem valamilyen betegség áll-e a háttérben, és ha igen, akkor azt megfelelően kezelni. Ám ha a fejfájásodnak nincs nyilvánvaló fizikai oka, akkor érdemes a lellki dolgok között kutakodni. A szorongás, az, ha túl sok fejtörést okozol magadnak, elfojtások, stressz, feszültség, görcsös akarás mind-mind felelősek lehetnek érte. A jóga ezek ellen, és sok esetben a fizikai okok kezelésében is nagy segítségedre lehet, káros mellékhatások nélkül!

Forrás: Thinkstock

Előzd meg a fejfájást! Tegyél rendet, csinálj csendet!

A jóga az elmefolyamatok lecsendesítésének gyakorlata. A túl sok inger és feszültség, a mindennapi stressz azonban nemcsak a fejedet zavarja össze, hanem az idegrendszert is kibillenti az egyensúlyból, a hormonháztartás, a vérkeringés, a szervek egészséges működésének rovására, számos betegség kialakulását okozza. A nyugalom az egészség egyik garanciája. Mozgással rengeteg feszültségtől szabadulhatsz meg, és egy olyan összetett mozgásforma, mint a jóga a testedet is tökéletes karban tartja. 

Ha úgy érzed, hogy az életed túl zajos, akár kis lépésekben, fokozatosan változtass rajta: adunk egy tippet az első lépésre: csak ülj le minden nap nagyjából ugyanabban az időben néhány percre egy olyan helyre, ahol nem zavar meg senki. Figyeld csak a légzésed. Ne engedd elkalandozni a gondolataid, csak a légzésre koncentrálj. Már ez a banálisnak tűnő gyakorlat is megnyugtatja az elmét - megfigyelheted, hogy a légzésed minősége is megváltozik, csak a figyelés hatására. Ha végre nagyobb csend van, könnyebb meghallani a lényeget és a fejedből kiselejtezni a felesleget.

Gyorssegély a fejednek

Tanulj meg velünk egy egyszerű technikát, ami mindenféle fejfájásra meghozza az enyhülést - kattints ide a gyakorlatért! A hatás még erőteljesebb, ha a fenti technikát jógagyakorlással egészíted ki, ilyenkor a pózokat módosítva érdemes végezni - itt bemutatjuk, hogyan.