Még csak 22 éves, de már pontosan tudja, mivel akar foglalkozni, és megtanulta azt is, mennyire fontos a test karbantartása. Számára nincs lehetetlen, és látva iszonyú kitartását és fejlődését, könnyen lehet, hogy ő lesz a következő magyar fitmodel-világbajnok. Nagy Milánt edzésről, étkezésről és nehézségekről faggattuk a Life.hu sorozatában. 

Forrás: Facebook/Nagy Milán

A 22 éves szegedi srác egyetemre jár, mellette fitneszinstruktornak tanul, tudatosan készül a jövőjére, hiszen már fiatalkora óta tudja, mivel szeretne foglalkozni. ,,Az egész életemet a sport határozta meg, kezdve a versenyúszástól, ahol többszörös magyar bajnok voltam, illetve országos csúcstartó 50 m gyorson, a vízilabdán át, ahol több évig voltam válogatott, egészen a testépítésig, amit négy éve csinálok, két éve versenyszerűen. 18 éves koromban egy térdsérülésnek »köszönhetően« jutottam le a terembe, hiszen a felépülés időszakában kerülni kellett a vízilabdás edzéseket. Első látásra szerelem lett, sokáig párhuzamosan csináltam a vízilabdával, de végül a szívemre hallgattam, és a fitnesz tarolt."

Milán először az IFBB Magyar Bajnokságon versenyzett, ahol azonnal első helyezést ért el, így kijutott a spanyolországi Santa Susannába, az Európa Bajnokságra, ahol 7. lett Men's Physique Junior kategóriában. Ezt egy hosszas tömegnövelés, majd egy hosszú diéta követte a 2015-ös tavaszi szezonra. „Sokkal jobb formával akartam a színpadra állni, meglepetés akartam lenni. Szövetséget váltottam, mert abban a szövetségben, ahova átigazoltam, magasság- és súlymaximum van, ami sokkal kiegyensúlyozottabb feltételeket biztosít egy versenyző fizikumának megítélésekor. 2015-ben tehát már WBPF-versenyeken indultam, a Kokovai-Team tagjaként. Komáromban megnyertem a Tropical kupát, majd a Magyar Bajnokságon – ami Eb-kvalifikációt ért – szintén első lettem, ezt követően Hollandiában, Bredában, az Európa-bajnokságon 2. helyen végeztem Sport Physique +175 cm kategóriában.

Mindenképpen szeretném folytatni a versenyzést. Már elkezdtem a készülést az októberi szezonra és a bangkoki világbajnokságra. Úgy gondolom, az ember mindig lehet jobb és jobb, mindig van valami, amin lehet csiszolni. Ráadásul én még fiatal vagyok, van időm arra, hogy szépen felépített edzés- és táplálkozási terv segítségével elérjem az álmaimat. A testemmel, a vitalitásommal, a fizikai kondíciómmal mindig elégedett voltam, de soha nem voltam megelégedve magammal! Ha elértem valamit, már egy újabb előrelépés lebegett a szemem előtt. Nagy álmom, hogy világbajnok legyek; talán nagyképűen hangzik, de biztos, hogy képes vagyok rá. Ha nem hinném ezt, akkor elérni hogyan tudnám? Ezenfelül később szeretnék példakép lenni azok számára, akik olyanok, mint én voltam régen: egy elszánt, »sportba szerelmes« kissrác!” 

Forrás: Facebook/Nagy Milán

A fiatal sportoló hétfőtől péntekig mindennap edz, a hétvégét a pihenésnek szenteli, de ilyenkor is fontos számára a mozgás. „Gyakran úszom ezeken a napokon, hogy az ízületeimet és az izmaimat kicsit átmozgassam. A teremben a fejlődésben kissé lemaradt izmaimat heti két alkalommal edzem, pontosabban szólva másfélszer. Az edzésem mindig ösztönszerű volt, soha nem dolgoztam előre elkészített tervvel, ám ez Kokovai Andor irányítása alatt tudatossá alakult. Ha nem versenyre készülök, a heti öt edzést akkor is igyekszem tartani, csak más intenzitással. A kedvencem a váltott karos bicepszgyakorlat, egykezes kézi súlyzóval. Imádom, ahogy a karomon lévő erekben áramlik a vér, és annyira bedurran a bicepsz, hogy még a kulacsomat is nehéz a számhoz emelni. A mi kategóriánk megítélésekor nagyon fontos az arányosság, így a kedvenc gyakorlataim mellett olyanokat is el kell végeznem, amelyek nem a kedvenceim de igazából nincsen olyan gyakorlat, amit ne szeretnék!” 

Milán tippje

Természetesen figyelem az embereket edzés közben – a legnagyobb hiba, amit sokan elkövetnek, az az, hogy túl gyorsan, túl rövid idő alatt akarnak nagyon sokat elérni. Nem fogják fel, hogy mindenhez, ami több az átlagosnál, idő kell! Sokan hónapok alatt akarnak nagyon izmosak lenni, sokszor az egészségük árán is. A türelem viszont nagyon fontos, ha a testünkről van szó. Az életmódváltás pedig időt és nagyon sok figyelmet igényel! 

Hiába a sok edzés, nemcsak a nőknek, de a férfiaknak is oda kell figyelniük a megfelelő étkezésre. Milán a felkészülés időszakában 100 százalékig figyel arra, mit visz be a szervezetébe, ilyenkor minden grammot pontosan kimér magának. „Ez az alapja az egésznek; ha valaki ezt nem bírja betartani, akkor szerintem az edzésben sem teszi oda magát erején felül. Versenyfelkészülésen kívül is próbálok figyelni az étkezésemre, de ha ez nem is sikerül, akkor a magas fehérjebevitel az, amit mindennap célnak tűzök ki magam elé. Ezt lehet pulykával, marhahússal, csirkével, a hal viszont nem tartozik a kedvenceim közé. Nagyon szeretek enni, tartok kajarekordot is Szegeden: egy 2,5 kilogrammos hamburgert, amiben 1 kiló marhahús volt, ettem meg 27 perc alatt. Tudom helyükön kezelni a dolgokat. 

Forrás: Facebook/Nagy Milán

Minden fejben dől el, ha diéta van, akkor diéta van! Az egyetlen igazi nehézséget a fűszerek elhagyása jelenti számomra, mert imádom az ízletes ételeket. Szerencsére ez csak a versenydiéta utolsó időszakában szükséges. Nasinak a levegőt választom a diéta alatt; ez az egyetlen, ami jól beilleszthető az étrendembe. Ha nagyon éhes lennék, sétálok egyet a friss levegőn, ahol mélyeket lélegzem. Ez a zsírelvonással gyakran járó melankolikus hangulatot is elűzi. A citromos víz vagy a friss citromszelet ízlelgetése eltereli az édességről a figyelmemet. Persze a felkészülés időszakon kívül azért jobban engedek a csábításnak. Nagyon édesszájú vagyok, imádom a fagylaltot, a somlóit, a mákos gubát, az aranygaluskát és igazából a gesztenyepürén kívül minden édességet.”

Ha egy pasi fiatal, nagyon izmos, és ilyen szinten figyel arra, hogy mit és mikor eszik, akkor vajon hogyan lehet neki megfelelni? „Számomra nagyon lényeges, hogy a páromnak hozzám hasonló legyen az álláspontja a sporttal, egészséges étkezéssel kapcsolatban. Aki igazán igényes, az nem csak a ruházatát és környezetét tartja rendben, hanem a testét és a lelkét is. Nem elvárás, hogy a párom versenyszerűen csinálja a fitneszt, de jó, ha megérti, miért nem tudok enni kukoricát a moziban, vagy miért nem iszom meg vele egy pohár italt a buliban. Nagyon szerencsés vagyok, hiszen egy olyan nőt tudhatok magam mellett, aki számára fontos a fitnesz, hiszen versenyszerűen csinálja, teljes odaadással, amellett, hogy engem is támogat mindenben. Ráadásul gyönyörű, energikus, igazi jó csaj, aki ráadásul sikeres fitmodelversenyző. Dagad a mellem a büszkeségtől, amikor végiglejt a színpadon bikiniben, és felszisszen a közönség, hiszen Marianna (Nagy Marianna fitneszmodell – a szerk.) egy igazi jelenség. Nagy segítség együtt diétazni, edzeni, együtt szótlanul, fáradtan nézni ki a fejünkből a diéta utolsó heteiben. Ja, és a csirke-rizs kombója iszonyúan finom!” 

Milán kedvesével, Nagy MariannávalForrás: Bellányi Tímea

 

/1501/Fitne2015123231110