10+1 ok, hogy miért válaszd a kismama jógát a csokitorta helyett

2016.04.11. 10:28

Könnyebb elcsábulni egy szelet íncsiklandozó süteménynek, mint bedobni a táskánkba egy kényelmes nadrágot és topot, majd részt venni egy kismama jógaórán. De az édesség által felszabadított boldogsághormonok sajnos gyorsan tova szállnak. Ezzel szemben a jógázásnak kismamaként is számtalan, és hosszabb távú jótékony hatása van. A teljesség igénye nélkül íme 10+1 ok amiért a jógát válaszd.

1. A jóga mérsékli a hát- és derékfájás tüneteit, amellyel sok kismama szembesül a várandóssága alatt. A jógagyakorlással megerősített gerincoszlop menti izmok nagyon jó szolgálatot fognak tenni kisbabád születése után is, akár hordozóban, akár a karodban tartod.

Forrás: Dreamstime

2. A jógaórákon elsajátított légzőgyakorlatok nagy segitségedre lesznel a vajúdás és szülés során. Segítenek a lazításban, a feszültségek oldásában, a tüdőkapacitás teljes kihasználásában (ilyenkor több oxigénhez jut a baba), valamint a fájdalomkezelésben és a fájdalom elfogadásában.

3. Az erősítő és nyújtó gyakorlatok javítják a kismama és a baba fizikai állapotát és az izmok tónusát. A jobb fizikai közérzet pedig kihat lelki harmóniára.

4. Várandósságod alatt izületeid fellazulnak. A kismama jógaórán kíméletesen és tudatosan van módod átmozgatni az izmokat, védelmet biztosítva az érzékeny izületeidnek.

5. A jógagyakorlásod az egyensúlyozó, körző és hintazó mozdulatok által fejleszti születendő gyermeked idegrendszerét, miközben finoman őt is átmasszírozod.

Forrás: Dreamstime

6. A jóga serkenti a vérkeringést, jobb lesz a bőr vérellátása is, ez pedig szemmel láthatóan belülről fiatalít. A rugalmasabb szövetek ráadásul gyorsabb regenerálódást biztosítanak szülés után. Megelőzheted, illetve csökkentheted a végtagokban jelentkező kellemetlen vizesedést.

7. A nyirokkeringést stimuláló mozdulatoknak köszönhetően a mellek is felkészülnek a sikeres szoptatásra.

8. A jógával a stressz káros hatásait is kiküszöbölheted! A várandósággal járó esetleges félelmeket, szorongásokat és aggodalmakat könnyebben fel tudod oldani.

Forrás: Dreamstime

9. A jóga javítja az emésztést, így a várandóság alatt gyakran jelentkező emésztési panaszokat is jótékonyan kezeli.

10. A rendszeres gátizomtorna, amely a jógaórák része, biztosítja a könnyebb tágulást a vajúdás során, és gyorsabb regenerációt biztosít miután a babád világra jött. Gátmetszés nélküli szülésre is jobbak az eséyeid.

+1. Jógaóra előtt és után az öltözőben hasonló élményekkel bíró kismamákkal oszthatod meg tapasztalataidat, és immár lelkiismeretfurdalás nélkül mehettek el együtt megenni a csokitortát!

Life.hu tipp
Hogy a jóga finomabb-e vagy sem, a JógaKlikkel ezen a héten ingyen letesztelheted! Klikkelj az otthon elvégezhető jógavideóért!
kismamajógaJógaKlikk