Egy felmérés szerint előfordul, hogy inkább facebookozunk szex helyett

Forrás: Shutterstock -
szex Facebook közösségi oldal okostelefon felmérés
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Nem tartjuk magunkat függőnek, ugyanakkor előfordul, hogy mégis inkább a Facebookot választjuk a szex helyett - ezek az érdekes adatok derültek ki egy friss felmérésből.

A közösségi média csatornák népszerűségéről és az egyes korosztályok használati szokásairól készült nemrég egy felmérés, amelyből kiderült többek között az, hogy a 14-19-es korosztály legkedveltebb platformja a YouTube, ezt követi az Instagram és a Facebook. A 20-40 éveseknél, valamint a 41 év felettieknél már kicsit más a helyzet, ők leginkább Facebook felhasználónak vallják magukat.

Érdekesség, hogy a fiatal válaszadók többsége (70%) naponta 3 óránál többet is eltölt a Facebookon, a maradék 30% pedig csak napi néhány percet, legfeljebb egy órát szán rá. A 41 év felettiek többet lógnak a Facebookon, mint 2015-ben, a többség (75%) mára már leginkább napi 2-3 órát, míg a válaszadók 25%-a csak fél órát-órát. A 24-40 éves korosztály 60%-a is naponta átlagosan 2-3 órát Facebookozik.

A kép csak illusztráció Forrás: Shutterstock

Nem gondoljuk magunkról, hogy függők lennénk

A felhasználók nem gondolják magukat függőnek, a 14-23 éves korosztály 58%-a szerint csak kiegészítő szerepe van az életében a közösségi médiának, 16%-nak egyáltalán nem fontosak a közösségi média csatornák, és mindössze 2% tartja erőteljesen függőnek magát. A válaszadók többsége úgy gondolja, hogy minden további nélkül tudna létezni a Facebook nélkül, de 33% pár hét után már elvonási tünetekkel küzdene, míg mostanság 13% gondolja azt, hogy nem tudna egyáltalán létezni a platform nélkül.

Az idei kutatás azt mutatja, hogy a 14-23 éves korosztály nem meglepő módon leginkább csetelésre, kedvenc oldalaik követésére és saját tartalom feltöltésére használja a platformot, a középkorosztály (24-40 évesek) szakmai és egyéb híreket olvas, és csetel a Facebookon. A 41 év felettiek korosztálya itt tájékozódik a napi és a szakmai hírekről is.

A megkérdezettek 96%-a azt válaszolta, hogy nem akadt még gondja abból, hogy a munkahelyén Facebookozott, de 4%-nak pedig már származott kára munkahelyi "fészbukozásból".

A Facebook legyőzte a szexet?

Manapság a közösségi média sokak életében napi szerepet játszik, ami akár a párkapcsolatra is negatív hatással lehet. A kitöltők arra a kérdésre is válaszoltak, hogy előfordult-e már velük, hogy inkább a „fészbukozást" választották szex helyett. Míg a 2015-ös adatok alapján szinte mindig a szex győzött, 2019-ben előretört a Facebook: már a megkérdezettek mintegy 31%-a válaszolta azt, hogy időnként vagy mindig a Facebook győz a négy évvel ezelőtti 8% helyett.

A válaszadók többsége (75%) egyébként még egyáltalán nem ismerkedett Facebookon, 15% vallotta azt, hogy ugyan ismerkedett már, de sose lett belőle semmi, a maradék 10%-nak pedig csak rövid távú kapcsolatai voltak a Facebookos ismerkedés által.

Nagy Közösségi Média Kutatás 2019 Forrás: ArvaliCom
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.