Ha gyalogolsz vagy futsz, az popsiformálás terén bármilyen edzőtermi erősítéssel felér - mindössze a helyes testtartásra kell odafigyelned. Kropkó Péter, a Life.hu sztárszerzője szerint nemcsak erősíteni, de pihenni is kell ahhoz, hogy megfelelő alakra tegyünk szert a hátsó fronton is.

A popsiformálásnak azért jóval hatékonyabb formája a futás, mint a tornáztatás/erősítés, mert éppen a test egyik legerősebb izmát, a nagy farizmot, a musculus gluteus maximust dolgoztatja, ráadásul többször tíz percig is akár. Nemrégiben írtam, hogy ha több izomcsoportot sikerül bekapcsolni a mozgásba, az csökkenti az egy-egy izomra jutó túlterhelést, és ezzel csökken a sérülésveszély is. 

Forrás: Thinkstock

Ha a csípő - ami a sok üléstől és ácsorgástól - hátrabillen, akkor nem tudjuk helyzetbe hozni a hátizmunktól kezdve a lábujjunkig a futáshoz/gyalogláshoz szükséges izmok csoportját. Ha javítani akarjuk a gyalogló és futómozgásunkat, először ülve, majd állva, később séta közben kell megtanulni, elsajátítani a helyes tartást. Ezeknél a kevésbé intenzív mozgásoknál tudunk ugyanis koncentráltabban figyelni az adott területre. A következő lépés, hogy sportmozgás közben erősítjük meg a tanultakat.

Rendkívül fontos a pihentség. Újat csak pihenten tudunk tanulni, illetve a tanultakat rögzíteni. Ha kimerül a szervezetünk, a mozgásunk is szétesik. Ezért,ha már intenzív sportolás közben gyakoroljuk technikánkat, fontos, hogy sűrűbben pihenjünk, mint addig, és a szokottnál rövidebb edzést tartsunk.

 

Igyekezzünk szem előtt tartani, hogy:

... pihenten gyakoroljuk az újszerű mozgást;
... fokozatosan vonjuk be az eddig nem használt izomcsoportokat;
... rendszeresen foglalkozzunk a tartásunkkal, ne csak edzésen, napközben is;
... kimerülten, fáradt izmokkal és az edzés/verseny vége felé már hajlamosak vagyunk visszatérni a "jól megszokott", ösztönös mozgásunkhoz.

 

Az utolsó titok, amelyet mindig érdemes észben tartani, hogy semmi sem történik egyik pillanatról a másikra! Akármennyit gyakorlunk, az eredmény csak hónapok múlva látszik majd, ezért a helyes tartás elsajátításához sok-sok koncentrált gyakorlást és türelmes, kitartó edzést kívánok! 

 

Forrás: Kropkó PéterÉletmódváltást tervezel, de nem tudod, hogyan kezdj hozzá?
Kropkó Péter triatlonista, a Life.hu sztárszerzője segít neked.

 

Ismerd meg Pétert még jobban!
Olvasd el minden cikkét egy helyen és csatlakozz hozzá a Facebookon!

 

Ha több izmot dolgoztatsz, kevesebbet sérülsz!http://www.life.hu/sztarszerzok/20131024-a-maraton-rovidebb-tavu-verseny-mint-az-ironman-megis-nehezebb.html A futás és gyaloglás kapcsolata I.http://www.life.hu/sztarszerzok/20130924-zsiregetes-kaloria-a-futas-es-gyaloglas-kapcsolata-i.html Ne állj a sarkadra!http://www.life.hu/sztarszerzok/20131004-ne-allj-a-sarkadra.html Maratonnál az evést is tanulni kell?http://www.life.hu/sztarszerzok/20131018-kropko-peter-hogyan-keszitsd-fel-a-gyomrot-a-hosszutavu-extrem.html Védd a melled futás közben!http://www.life.hu/sztarszerzok/20131022-kropko-peter-elarulja-hogyan-orizd-meg-a-melled-feszesseget-futas.html