vásárlás szokás kutatás tanulmány
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Hatással van a felnőttkori vásárlási szokásainkra az, hogy milyen betűvel kezdődött gyermekkorunkban a vezetéknevünk - állítja egy új tanulmány.

Amerikai kutatók tapasztalatai szerint minél hátrébb van valakinek a születési neve az ábécérendben, annál hamarabb dönt egy-egy termék megvásárlása mellett. A házasságkötéskor felvett nevekkel kapcsolatban azonban nem találtak ilyen összefüggést. A kutatók - Kurt A. Carlson, a Georgetown Egyetem és Jacqueline M. Conrad, a Belmont Egyetem munkatársa - azzal magyarázták a különös eredményt, hogy azt, akinek a neve hátrébb van az ábécében, gyermekkorában gyakrabban állították a sor végére, vagy ültették hátra a tanteremben.

Istockphoto
Istockphoto


Hátrányos helyzet a név miatt?

"A gyermekek a kapott bánásmód alapján fejlesztik ki az időn alapuló reakcióikat" - írják tanulmányukban a kutatók. "Mivel úgy érzik, igazságtalanság történt velük, ezt gyors mozgással, később pedig hamarabb történő vásárlással kompenzálják. Azok viszont, akiknek a neve elöl van, annyira hozzászoktak ahhoz, hogy elsők legyenek, hogy nem izgatja őket annak a lehetősége, hogy vásárláskor személyes döntéseket hozhatnak; így aztán 'későn vásárolnak'."

A kutatók azt a következtetést vonták még le, hogy az ábécérend végén álló fogyasztók azok, akik tülekednek a piacon és az árleszállítások alkalmával, és akik úgy foglalnak jegyet egy koncertre, hogy egészen biztosan az első sorban ülhessenek. A tanulmány a Journal of Consumer Research augusztusi számában fog megjelenni.

LIFE MAGAZIN: PLÁZA-ANALÍZIS

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=e4BHGR8xKv51gTkf

Barátkozz a Life.hu-val az iWiWen és a Facebookon is!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.