A Nike a legértékesebb sportruházati márka

Forrás: pixabay.com -
PR cikk
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
A Brand Finance szerint a Nike a legmagasabb értékű ruházati márka a világon, 32,4 milliárd dolláros értékkel. A második helyen a Zara (18,4 milliárd dollár), míg a harmadikon az Adidas (16,7 milliárd dollár) áll. A H&M (15,9 milliárd dollár) és a Cartier  (13,6 milliárd dollár) a negyedik, illetve az ötödik. Míg az Adidas világszerte a sportolók és hírességek támogatásával növelte ismertségét, addig a Nike több oldalról „bombázza” a fogyasztókat, természetesen a szponzorációs együttműködéseket a brand sem hagyhatja figyelmen kívül.
Forrás: pixabay.com

Sportruházati előrejelzések 2023-ra

A hagyományos edzőtermi ruházat és az alkalmi viselet közötti különbség egyre kevésbé észrevehető, különösen a jelenlegi válság körülményei miatt. A sportruházati ipar több lehetőséget kínál annak érdekében, hogy a viselők könnyen áttérhessenek a szabadidő és az edzés között. Néhányan az iparágban ezt a trendet „Athleisure”-nak nevezték el, amely ma már magában foglalja a jóganadrágokat, kocogónadrágokat, felsőket, sportmelltartókat és kapucnis pulcsikat. Az ügyfelek érdeklődnek az olyan kulcsfontosságú ruházati cikkek vásárlása iránt, amelyek különféle körülmények között hordhatók.

A vásárlók egyre környezettudatosabbak, nagyobb átláthatóságot követelnek ruházatuk előállítása során, és követik a fenntartható ruházati trendeket. Egyes öltözékekkel foglalkozó webhelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy az általuk preferált fenntarthatósági adatok alapján válogassák a termékeket. Ezenkívül a nagy márkák, mint például a Nike, kiemelnek néhány, biopamutból készült fenntartható terméket. A sportos viseleteket gyártó cégek újrahasznosított poliésztert és alacsony hatású, nem mérgező festékeket használnak. Ez a felelősség kiterjed azokra a gyárakra is, ahol a ruházatot gyártják. Az olyan vállalatok, mint a Patagonia, ígéretet tettek arra, hogy csökkentik gyáraik energiafelhasználását és kibocsátását. Több cég fokozatosan megszüntette a műanyag csomagolásban való felhasználását.

A ruhagyártási technológia fejlődésével a márkák több személyre szabott és intelligens ruházatot kínálhatnak vásárlóiknak. A hivatalos weboldalak lehetőséget kínálnak az ügyfeleknek termékeik testre szabására. A Nike ezen a területen vezető szerepet tölt be, lehetővé téve az ügyfelei számára, hogy különféle kombinációjából válasszanak ki például egy pár egyedi cipőt. Ezenkívül az intelligens ruházati fejlesztések általánossá válnak, lehetővé téve a fogyasztók számára, hogy figyelemmel kísérjék egészségüket és jólétüket. Az okosruhák nyomon követhetik, hogyan mozog a viselője. A technológiát arra is használják, hogy jobb ruházati ajánlásokat készítsenek, amelyek megfelelnek a vásárlók preferenciáinak.

A Nike szabadulna a termékeitől

Legalábbis Amerikában, ugyanis a Nike azt mondta, hogy hatalmas árengedményeket kínál majd, hogy megszabaduljon a felesleges termékeitől, ami drámai fordulat az elmúlt két évhez képest, amikor a kereskedők küzdöttek azért, hogy elegendő árut kapjanak, mert szinte üresek voltak a boltok polcai. Magyarországon ez még nem fenyegeti sem a kereskedőket, sem a vásárlókat. Engedmények vagy akciók itthon is vannak, érdemes körülnézni a hazai webshopok kínálatában.

A sokoldalú Nike termékek

A Nike termékkínálatában megtalálhatók a cipők, mezek, rövidnadrágok, hátizsákok, szűk tréningnadrágok, illetve olyan sporttevékenységekhez, mint a futball, kosárlabda, atlétika, küzdősportok, tenisz, amerikai futball, atlétika, golf, jégkorong és cross-edzés. Férfiaknak, nőknek és gyerekeknek szánt kollekciókról beszélhetünk.

A márka fő jellemzői a következők: innovatív technológia, kiváló minőségű/stílusos termékek, a sport öröme és ünneplése, maximális teljesítmény, önerő és inspiráció, helyi és regionális részvétel, valamint a globális felelősség valamennyi sportruházati kollekciója iránt.

Ha bármilyen Nike terméket szeretne beszerezni, akkor itthon is sokoldalú kínálat várja az internetes boltoknak köszönhetően vagy egyszerűen látogassa meg a gyártó magyar honlapját.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.