[origo] címlap24 órakomment.huvidea[freemail]iWiW

[origo]

- 5 kg egy hónap alatt! Fogyj Katus Attilával és a Life.hu-val!

2011.06.03., 10:42|Utolsó módosítás:2011. 06. 22., 14:05|

Itt a nyár és mindenki szeretne megszabadulni a fölösleges kilóktól. Az egészségtelen villámfogyókúrák helyett tarts velünk! Katus Attila egy egyhónapos étrendet állított össze nektek, hogy nyugodt szívvel, bomba formában készülhessetek a nyaralásra! Mielőtt azonban belevágnánk, íme a legfontosabb tudnivalók!

Étrendek:
Első hét  
Második hét
Harmadik hét



"Nagyfokú zavarodottság és tájékozatlanság figyelhető meg a köztudatban az étkezéssel, fogyással kapcsolatban. Fontosnak tartom hangsúlyozni: önmagában nincs rossz étel vagy ital, csak egészségtelen étrend létezik!

A fogyókúrák mindig valamilyen energiahordozó (általában zsír, de lehet szénhidrát vagy fehérje, illetve leginkább ezek keverékének) megszorításával járnak. Így bizonyos tápanyagok nem jutnak be megfelelő mennyiségben a szervezetbe, illetve sokszor olyan ételeket zárunk ki a fogyókúra érdekében, amik fontos alapanyagot (pl. mikrotápanyagot: vitamin, ásványi anyag, nyomelem, antioxidáns) tartalmaznak. Ezért a fogyókúra érdekében akár több terhet róhatunk a szervezetre, mint amennyit profitálunk a túlsúly elvesztésével.

Sokan nincsenek tisztában azzal sem, hogyha diétázni kezdenek, de mellette nem végeznek rendszeres testmozgást, akkor szervezetük válogatás nélkül felhasználja a zsírt és a fehérjét, vagyis saját izmait, felépítő anyagait energiaként. Ennek következtében testösszetételük rosszabb lesz, hiszen jelentős mennyiségben veszítenek izmaikból - amik az anyagcsere motorjai -, vagyis anyagcseréjük jelentős mértékben lelassul, és a diéta nem éri el a kellő hatást.

A jojódiéta, az ismételt fogyókúrázás és súlynövekedés nagyon hatékonnyá teszi a szervezetet: tökéletesen megtanítja energiát raktározni. Ennek elméleti hátterében az áll, hogy felborul a szervezetünk anyagcseréje, értékes izmot veszítünk és a diéta alatt a test egyre jobban alkalmazkodik a kialakult helyzethez, kevesebb kalóriát használ fel, és amikor a diéta abbamarad, többet raktároz majd, ami nehezebbé teszi a soron következő súlyleadást. Egy csökkentett kalóriatartalmú programban pedig izmot és zsírt egyaránt veszítünk. A túl nagy kalóriacsökkentésű programokban az izomveszteség az elveszített súly felénél is több lehet.

Szeretném hangsúlyozni, hogy tartósan és egészségesen lefogyni csak testmozgással lehet!

Egy nemrég készült  tanulmány kimutatta, hogy csak diétával  36 százalékos az izomvesztés, diéta és kardióedzés hatására 2-6 százalékos, viszont megfelelő diéta valamint kardió- és erősítő edzések hatására mindössze 0-2 százalékos.

 

 

Fontos tehát a zsírszázalékunk csökkentése mellett az izomzat megtartása, valamint az anyagcsere magas szinten tartása. Nem kell - sőt, nem is szabad - éhesnek lenni ahhoz, hogy lefogyjunk! A lényeg: az életmód- és szemléletváltás! Sokszor az a korlát, amely meggátolja az embereket abban, hogy mozogjanak, nem fizikai akadály, sokkal inkább a gondolkodásmódból fakad.

Mindig tartsunk mértéket, az ételt tekintsük üzemanyagnak, és csak annyit fogyasszunk belőle, amit egészen biztosan fel is fogunk használni.
Figyeljünk a kalórialeadás és -bevitel egyensúlyára!
Szülőként pedig próbáljunk a gyerekeknek példát mutatni, hiszen a gyermekkorban kialakuló étkezési szokások és a testmozgáshoz való viszony rögzül, és ezen a későbbiekben nagyon nehéz lesz változtatni."

Katus Attila

Csatlakozz fogyókúránkhoz, és ha becsülettel végigcsináltad az egy hónapot, küldj magadról egy diéta előtti és egy utáni fotót. Azt az olvasót, akinél a leglátványosabb a fogyás, értékes ajándékkal jutalmazzuk!
Cím: info@life.hu
Tárgy: Fogyókúrafotók





Legolvasottabb cikkek

hirdetés

További adatok » Időjárás »

hirdetés