Hiába hiszünk magunkban, hiába akarunk mindent megtenni a célért, néha az erős motiváció ellenére is elfáradunk, elbizonytalanodunk. Ilyenkor érdemes egy kicsit megállni, és kipróbálni néhány trükköt, amelyek biztosan segítenek abban, hogy visszanyerd az erődet. 

Relaxálj 

Mit értünk relaxáció alatt? Az agyunk teljes kikapcsolását. Vagyis rakj le minden problémát, minden nagy kérdést, és kapcsolj ki teljesen. Hogyan lehet ezt elérni? Végezhetsz például légzőgyakorlatokat, de egy nagy kád meleg víz és egy jó illóolaj is segíthet. Ha lehetőséged van rá, menj el masszázsra. Lényeg, hogy adj magadnak egy óra pihenőt, amikor nem agyalsz. 

Forrás: Dreamstime

Meríts erőt másokból 

Az is segíthet, ha egy hasonló élethelyzetben lévő jó baráttal beszélgetsz, vagy akár egy idősebb szeretteddel, akinek szívesen meghallgatod a tapasztalatait és megfogadod a tanácsait. Jó tudni, hogy nem vagy egyedül, és azt is, hogy milyen sokan támogatnak és biztatnak. 

Tudatosítsd a motivációt 

Ha elfáradtál, és mindent értelmetlennek látsz, vedd sorra, hogy miért is indultál el ezen az úton. Tudatosítsd a motivációt: akár papíron is számba veheted azokat az okokat, amelyek miatt küzdesz. Írd le a célt is, ahova szeretnél eljutni. 

Forrás: Dreamstime

Sportolj 

A sport a relaxációhoz hasonlóan azért nagyon jó, mert kiszakít a gondolkodásból, felfrissíti a testedet és az elmédet, és valljuk be, erre néha tényleg nagy szükség van. Ráadásul jól tudjuk, hogy ép testben ép lélek, vagyis az erős test az alapja annak is, hogy erős lélekkel tudj küzdeni a céljaidért. 

Csinálj valami szokatlant 

A célokhoz vezető út néha meglehetősen monoton, így nem is csoda, hogy az erős motiváció ellenére is néha belefáradsz. Ilyenkor a legjobb az, ha valami szokatlant csinálsz, valami olyat, amit nem vagy csak nagyon ritkán szoktál. Nem kell nagy dologra gondolni, a lényeg az, hogy kiszakítson a mindennapok egyhangúságából. 

Forrás: Dreamstime