A karácsonyi időszak és az év végi számvetés közeledte egy jó alkalom arra, hogy átgondold, mit lehetne tenned azért, hogy még szebb és boldogabb legyen az életed. És mindezt miért ne kezdhetnéd el éppen karácsonykor? Íme, néhány tipp, hogy jobban érezd magad a bőrödben – nem csupán az ünnepek alatt, hanem az év további részében is.

Figyelj oda, miből és mennyit eszel!

A karácsonyi partik és találkozók elengedhetetlen kellékei a finomabbnál finomabb falatok és italok, amelyekből bizony jóval több is le tud csúszni, mint amennyit eredetileg elterveztél. Az, hogy odafigyelsz a táplálkozásodra, nem azt jelenti, hogy inkább elkerülöd a büféasztal kínálatát. Ne feledd, hogy a titok a mértékletességben rejlik!

A karácsonyi partik és találkozók elengedhetetlen kellékei a finomabbnál finomabb falatokForrás: Thinkstock

Ne hanyagold el az edzést!

Ha egyébként hétköznap is eljársz edzeni, az ünnepi időszak alatt se legyen másképp. Még ha csak egy séta is fér bele ebbe, akkor is szakíts rá időt, és ne a kanapén heverészve fogadkozz, hogy majd jövő évtől újra elkezded a rendszeres sportolást. Nem csupán extra kalóriáktól szabadulhatsz meg, de a közérzetedre is jó hatással lehet, ha kimozdulsz a négy fal közül.

Legyen az ebéded vagy a vacsorád valamilyen könnyebb fogás!

Ha tudod, hogy az aznapi étkezések egyike valamilyen nehezebb étel lesz, igyekezz megkönnyíteni a szervezeted munkáját, és egyél valami kevésbé megterhelőt másik étkezésként. Ez lehet egy finom saláta vagy egy húsmentes szendvics – a lényeg, hogy ne terheld túl a gyomrodat, mert azt később nem csupán az emésztésed, hanem a derékvonalad és a közérzeted is bánhatja. Mindezeken túl a nap első étkezését se hanyagold el: az egészséges, mégis finom reggelihez ide kattintva találhatsz tippeket.

A lényeg, hogy ne terheld túl a gyomrodatForrás: Thinkstock

Csak óvatosan az alkohollal!

A szakértők nem győzik hangsúlyozni, milyen negatív hatásai lehetnek a szervezetre a túlzásba vitt alkoholfogyasztásnak. Ez alól a karácsonyi koccintások sem kivételek. Az ünnepek alatt is törekedj arra, hogy ne lépd át az ajánlott mennyiséget – erről bővebben itt olvashatsz. Tanulj meg nemet mondani, törekedj az elegendő folyadékbevitelre, és óvakodj attól, hogy éhgyomorra igyál alkoholt.

Alakíts ki jobb szokásokat!

A helyes táplálkozásra rátérni könnyebb, mint gondolnád. A bő olajban sütött rántott csirke helyett válaszd a sima sült változatát, a tejcsokoládé helyett a kakaóban gazdagabb étcsokit, míg ha koccintásra kerül a sor, a felesleges kalóriában és cukorban gazdag likőrök helyett inkább igyál egy pohár vörös vagy fehér bort!

Kapcsold ki a tévét!

Azt gondolod, nincs jobb annál, mint leülni a tévé elé a családdal, és egész nap a karácsonykor már százszor látott filmeket bámulni? Sajnos sokszor a tévének nagyobb befolyása van egy család életébe, mint magának a használóinak. Kapcsold ki, és inkább próbáljátok ki a karácsonykor kapott társasjátékokat, beszélgess a régen látott családtagokkal, szervezz valamilyen közös programot, vagy olvass fel a gyerekeknek kedvenc mesekönyvedből – biztos lehetsz benne, hogy sokkal bensőségesebben telik majd a karácsony.

Kapcsold ki a tévét!Forrás: Thinkstock
Töltsd másképp az ünnepeket!
Eszedbe jutott, hogy idén esetleg valamit másképp csinálnál karácsonykor? Hogy az ünnepek ne csupán a főzésről, sütésről, ajándékozásról szóljanak, hanem valami többről? Ne töprengj tovább! Ha szokatlan, kreatív elfoglaltságokra vágysz idén, akkor a Life.hu itt ad neked néhány tippet hozzá.