A nyár egyik legkedveltebb gyümölcse a dinnye, ám nemcsak a húsa gazdag vitaminokban, hanem a magja is. Ám ahhoz, hogy szervezetünk hasznosítani tudja, meg kell őrölnünk. 

A dinnye a diétába is könnyedén beilleszthető, a nyár egyik legkedveltebb gyümölcse, de a vitomanokban is igen gazdag. 

A Bors cikkezett arról, hogy a dinnye húsában van A-, B- és C-vitamin, kalcium, kálium, magnézium és szelén, emellett pedig kevés kalóriát, zsírt, fehérjét és szénhidrátot tartalmaz. De nemcsak a gyümölcshús, hanem a magok is igen egészségesek, pedig a legtöbben félrelökik őket.

Ezt eddig nem sejtettük a dinnyemagokrólForrás: Shutterstock

A magokban van B-vitamin, vas, kalcium és cink is. Ám ahhoz, hogy ezeket kinyerjük, meg kell őrönünk. Így szórhatjuk salátára, de az is megoldás, ha egyszerűen összerágjuk.

"A magjából készített gyógytea vese- és cukorbetegek részére ajánlott: őröljünk meg 3-4 evőkanál dinnyemagot, áztassuk 2 liter vízbe 15 percig, majd szűrjük le" - írta a Bors.