Számtalan olyan hétköznapi dolog van, amiről nem is gondolnánk, de hatással van elalvásunkra. Figyelj oda, hogy kipihenten ébredhess!

Egyre több ember küzd alvászavarral; sokan nem tudják, de néhány apró változtatással a problémák is megszűnnek. Összeszedtünk néhány olyan hétköznapi dolgot, amikről nem is tudunk, de hatással vannak az elalvásra, álmatlanságra.

Állj át pihenő üzemmódra!

A szervezet nem mindig képes azonnal lenyugodni, ha ágyba kerülünk. Éppen ezért lefekvés előtt 1-2 órával lehetőleg ne dolgozzunk és ne olvassunk megterhelő könyveket, cikkeket. Ha úgy érezzük, hogy nap végére még tele vagyunk energiával, érdemes munka után futni vagy edzeni egyet. Így a testünk is elfárad és a stresszt is levezetjük, így kényelmesebben és nyugodtabban hajhatjuk álomra a fejünket.

alvás, pihentető alvásForrás: Shutterstock

Koffein

Nem csak a kávé okozhat álmatlanságot, rengeteg olyan ital és étel is van, amit lefekvés előtt néhány órával már nem szabad fogyasztani. Ha mély pihentető alvásra vágysz, kerüld lefekvés előtt a kólát, a zöld teát, a fekete teát, az étcsokit, a kakaót valamint a napraforgómagot, gabonapelyheket és a gyömbért is.

Legyél pont jól lakva

Azt mondják a szakemberek, hogy nem tesz jót, ha tele hassal hajtjuk álomra a fejünket. Azonban azzal sem teszünk jót magunknak, ha korgó gyomorral bújunk ágyba. Egyes kutatások szerint az éhes emberek sokkal többször kelnek fel éjszaka, mint azok, akik odafigyelnek a helyes táplálkozásra. Lefekvés előtt fogyassz magas fehérjetartalmú élelmiszereket, de abból se edd magad degeszre.

alvás alvó 5 apró változtatás az életviteledben, amivel könnyedén fogyhatszForrás: Shutterstock

Hideg párnák

Tudtad, hogy azok, akik hűvös párnára teszik a fejüket sokkal gyorsabban alszanak el és pihentetőbben kelnek, mint azok, akik meleg ágyneműbe bújnak? Ha nem tudsz elaludni, rakd néhány percre hűtőbe a párnádat, meglátod, mennyire jól fog esni a testednek egy kis hűvös ölelés.

Túl nagy csend

Vannak olyan emberek, akik a túl nagy csendben sem képesek elaludni, mert minden apró neszre azonnal felébrednek. Ilyenkor érdemes beszerezni egy úgynevezett fehérzaj gépet, ami olyan hangokat ad ki, melyek az emberi fül által érzékelhető összes frekvencián egyszerre, egyforma intenzitással hallatszanak és folyamatosan ismétlődnek. Ezek a hangok sikeresen elfedik a háttérzajokat, így biztosítva a nyugalmas alvást.

Okoskütyük

Telefonnal, laptoppal, tévével fekszel le? Nem csoda, ha nem érzed magad kipihenve reggelre. Alapszabály, hogy a hálószobából ki kell iktatni minden elektronikai eszközt. Az, aki tévére alszik el sokkal nyugtalanabbul alszik. Ha pihentető alvásra vágysz, minden okoskütyüt űzz ki a hálóból.

A jó alvás tanulható dologForrás: pexels.com

Friss levegő

Jön a hideg, mindannyian a meleg szobába vágyunk, pihe-puha párnák közé. Elalváskor azonban szintén alapszabály, hogy nem lehet túl meleg a hálószobában. A szakemberek szerint a megfelelő hőmérséklet a pihentető alváshoz 18-19 Celsius fok. Érdemes lefekvés előtt 1 órával szellőztetni egyet, így az elhasznált levegőt is kicseréljük és a meleg levegőt is kiengedjük.