Mi szólnál hozzá, ha valaki azt ígérné, hogy karácsonyig egy teljes ruhaméretet lefogyhatsz, és ehhez mindössze annyit kell tenned, hogy lefekvés előtt megeszel egy kanál mézet? Túl szép, hogy igaz legyen? Pedig egy forradalmian új diéta pontosan ezt ígéri.

A mézdiéta azon az elven alapszik, miszerint ez az aranyszínű folyadék olyan metabolikus változásokat képes előidézni a szervezetben, aminek hatására megszűnik a cukor utáni vágyakozás, sőt, alvás közben még zsírt is égetünk. Nincs több kalóriaszámolgatás, nincs több drága diétás menü, nincs több éhezés, mégis több mint egy kilótól megszabadulhatunk egy hét alatt. Elvileg.

Forrás: Thinkstock

A diéta ötlete Mike McInnes táplálkozási szakembertől származik, aki felfedezte, hogy a méz természetes cukrokból álló egyedi összetétele kiváló része lehet a fogyókúrának. Csupán annyit kell tenni, hogy a szokásos desszerteket cukor helyett mézzel kell elkészíteni, lefekvés előtt pedig még egy kanálnyit érdemes elfogyasztani forró italba keverve. McInnes szerint az elhízás mögött leggyakrabban az áll, hogy túl sok cukrot és feldolgozott élelmiszert fogyasztunk. Még az úgynevezett egészséges, alacsony zsírtartalmú ételek is tele vannak rejtett cukorral, illetve fehér liszttel, aminek köszönhetően a vércukorszintünk egész nap igen magas szinten áll. A szervezet erre a cukortúladagolásra azzal reagál, hogy inzulint szabadít fel, ami a cukrot kiszűri a vérből és így azt a test zsírként raktározza el.

A szakember azonban felfedezte azt is, hogy a test az agysejteket oly módon igyekszik megóvni a túlzott cukormennyiségtől, hogy éheségérzetet idéz elő. Számos elemzés során kiderült, hogy ha túl sok kekszet, csokoládét, üdítőitalt vagy tésztát fogyasztunk, akkor ezek a sejtek riadót fújnak, és nem engedik, hogy az agyat cukortúladagolás érje. Mindez kiválóan is működne, ha a cukoráradat csak rövid időn át támadná a szervezetünket. A modern diétáknak "hála" azonban legtöbben egész nap eszegetnek valamit, így a cukorutánpótlás folyamatos, aminek eredményeként a gliális sejtek hosszú időre kikapcsolnak és magára hagyják az agysejteket. "Az éhes agy stresszes lesz, ezért kémiai üzeneteket küld, hogy bármilyen forrásból, de cukorhoz jusson" - magyarázza McInnes. Mi ebből csak annyit érzékelünk, hogy már megint egy egész doboz kekszet magunkba tömtünk, vagy hogy már a harmadik szelet tortát szeljük magunknak a vendégségben. Ezt az ördögi kört töri meg a szakember szerint a méz, ami éppen ellenkezőleg viselkedik, mint a cukor, és emellett még számtalan egyéb jótékony hatással is bír.

Tippek a szakértőtől:
Ne egyél gyorséttermi és készételeket! Finomítatlan szénhidrátot fogyassz, de abból se sokat, sőt heti egy napon teljesen hagyd el a széndhidrátot. Száműzd az étrendedből a krumplit, minden étkezéskor vegyél magadhoz fehérjét. Salátát és zöldséget korlátlan mennyiségben fogyassz, gyümölcsből napi két adagot, tejtermékekből pedig a zsírosabbat válaszd, mert ezekkel hamarabb telítődsz.