A Kezdj új életet a Life.hu-val program keretében harmadik kiválasztottunk, Gabriella azt vette a fejébe, hogy rajthoz áll a Gerecse50 teljesítménytúrán. Ilyen hosszú, 10-12 órás gyaloglás komoly felkészülést igényel. Így aztán nemcsak a szabadban, hanem a szeles, esős napokon teremben is edzett az önmagát 50 évesen is fiatalnak érző hölgy, Gajdos Tamás és Kropkó Péter, a Vitalteam mozgáskoordinátorainak segítségével. 

A Colosseum Fitness futópadján változó sebességű gyaloglással melegítettek be, aztán jöhettek a nehezebb, emelkedős szakaszok. Ezeken a gépeken a futófelület dőlésszöge is állítható, így akár 15%-os, a természetben gyakran előforduló akadályok leküzdése is gyakorolható. A fokozatosság betartása természetesen az ilyen tréningeknél is elemi követelmény, ezért Gabriellát eleinte csak 5-6%-os emelkedőn tesztelték edzői.

Fotó: Hámori Zsófia/Life.hu

Negyedórányi 5km/órás sebességgel végzett gyaloglás után jöhettek a keményebb emelkedők, melyek teljesítése előtt azonban a trénerek felhívták Gabriella figyelmét arra az apró technikai trükkre, hogy rövidebb, de szaporább léptekkel könnyebben haladhat felfelé, mint ha erőltetné a hosszú lépéseket.

Ne becsüld alá a gyaloglást mint edzést, ha beépíted a mindennapjaidba, remek alakformáló hatása lehet!  

 A hosszú túrára felkészítő edzést természetesen ezúttal is bemelegítő gimnasztika előzte meg és nyújtó-lazító torna zárta, az izomláz és a húzódások elkerülése érdekében.

A Gerecse50 túra április 19-én szombaton reggel 6 és 8.30 között rajtol Tatabánya központjából és a Gerecse legszebb részeit érintve tér vissza a városba. A kezdők számára egyébként 10-20-30 km-es távok is választhatóak.