A magyar nők tudatosan vásárolnak kozmetikumokat

Forrás: AFP/Yoshikazu Tsuno -
vásárlás ár-érték arány nők kozmetikai termék szépségápolás Ausztria Magyarország felmérés kozmetikum
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Árérzékenyebbek vagyunk nyugat-európai hölgytársainknál, ugyanakkor jobban át is gondoljuk, milyen kozmetikai cikkekre adunk ki pénzt.

A magyar nők csupán felét befolyásolja vásárolás közben, hogy az adott kozmetikum milyen márkanév alatt fut, és csak 30 %-uk veszik figyelembe a csomagolást - derül ki az Origo álta közzétett német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett felmérésből.

Forrás: AFP/Yoshikazu Tsuno

Az elsőszámú szempont az ár, ez után következik az összetétel, az eredet és a különféle védjegyek. Kiderült: 10 magyar nőből 8 vásárol legalább havonta szépségápolási terméket, amelyre ilyenkor átlagosan 2500 forintot költ, és csak kevesen, mindössze 16 %-uk az, aki még ennél is kevesebbszer vásárol magának kozmetikai termékeket.

A magyar hölgyek odafigyelnek arra, mennyit hagynak ott a kasszánál: 43 %-uk havi 2500 forintot vagy annál kevesebbet, 40 %-uk pedig 2500 és 5000 forint között költenek. Mindössze 17 %-uk engedheti meg magának, hogy még ennél is többet költsenek kozmetikumokra.

Tőlünk nyugatra már másképp alakul a helyzet: az osztrák hölgyek számára már csak a negyedik legfontosabb tényező az ár egy-egy tusfürdő, dezodor vagy más kozmetikai cikk vásárlásánál.

Találd meg a tökéletes alapozót - Segít a Life.hu!

Elsőre olyan könnyűnek tűnik: besétálsz a drogériába, kiválasztod a legmegfelelőbb árnyalatot, kifizeted, majd boldogan élsz. A gyakorlat viszont egészen mást mutat, kezdve attól, hogy a teszterek többsége emberi használatra gyakorlatilag alkalmatlan, egészen odáig, hogy "műfényben" alapozót vásárolni kép-te-len-ség. Ezt nemcsak mi mondjuk, hanem minden szakember - a Life.hu cikkét ide kattintva olvashatod el!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.