Minden reggel megfogadod, hogy aznap biztosan nem fogsz elkésni. Nem vonja el a figyelmed a kávéfőző, a mosatlan, sem a telefonod vagy a tévé. De valamiért mindig elkésel. 

1. Rossz ébresztőóra

Ismerős az a szívrohamközeli állapot, amikor nem szól a telefonod ébresztője, mert éppen lemerült? Elalvás előtt mindig ellenőrizd a töltöttségi állapotot, és hogy biztosan beállítottad-e az ébresztőt. 

Forrás: Thinkstock

2. Nincs minden egy helyen

Pénztárca, kulcsok, zsebkendő, táska, sminkcucc és társai egyesüljetek. Vagy legalábbis egy helyen legyetek, amikor indulni kell! 

3. Rendetlenség

Nézzük a tényeket: ha folyamatosan keresel valamit, biztosan elszöszölöd az időt. Így jobb, ha már előző este letudod a pakolást, vagy szemet lesütve közlekedsz reggel a lakásban. 

4. Ruha

Időtakarékos, stresszmentes reggelt eredményezhet, ha előző nap próbálod fel a teljes ruhatáradat. 

Forrás: Thinkstock

5. Ez és ez még hiányzik

Ne azzal indítsd a reggeled, hogy összeírod a napi teendőket, és megnézed az e-maileket. A főnök és a munka megvárnak addig, amíg beérsz, ne ezzel húzd az időt. Inkább készítsd magadnak reggelit, hogy később élénk legyél. 

+1 Csalj az órákkal

A lakásban lévő órákra pillantva könnyen elhitetjük magunkkal, hogy még tengernyi idő áll rendelkezésünkre az indulásig. Előzd meg a késést, állítsd előre az összes órát legalább öt perccel, hogy biztosan időben indulhass el otthonról. 

Mindig elkésel? Nemcsak a kapcsolataid, az egészséged is rámehet!
A késésnek elsősorban pszichológiai és szocializációs okai vannak, ha notórius rohanásban vagy, az a szervezetedre is hatással van. ITT írtunk erről.