Szépen, lassan az egészséges ételekért rajongók táplálkozásába bekerült a kókusz. Ma már megtalálhatóak a boltok polcain az ebből készült nyersanyagok, de vajon tényleg annyira egészséges-e a belőle készült tej, vaj, zsír vagy más élelmiszerek?

Már nem kell messzire menni azért, hogy különleges, vagy egészséges alapanyagokból főzhessünk. A kókuszból készült élelmiszereket manapság rengetegen használják. Sima tej helyett kókusztejet, olaj helyett pedig kókuszolajat is egyre többen vesznek igénybe. 

Forrás: Thinkstock

Azonban még mindig nem bizonyított, hogy ez valóban előnyös, és segíti a fogyni akarók céljának elérését, vagy csupán egy felkapott hóbort. Sophie Claessens dietetikus utánajárt, hogy valóban érdemes-e használnunk nap mint nap a kókuszt. Kiderült, hogy telített zsírsavakkal van tele, amikről azt állítják, egészségesebb a fogyasztásuk, ám ennek az emberekre gyakorolt pozitív hatása egyáltalán nem bizonyított. 

Forrás: Thinkstock

Általánosságban elmondható, nem feltétlenül a legjobb alternatíva fogyókúrához a kókusz. A belőle készült cukornak ugyan alacsonyabb a glikémiás indexe, mint a hagyományos cukornak, ugyanakkor a kalóriatartalma grammonként megegyezik. Valamivel tehát egészségesebb, de továbbra is olyan energiadús étel, amit csupán különleges alkalmakkor érdemes fogyasztani.

Forrás: Thinkstock

Hasonló a helyzet a kókuszolajjal, aminek használatát szintén nem érdemes túlzásba vinni, mert hízlaló lehet. A dietetikus inkább a repceolajat javasolja helyette, aminek pozitív hatásai már bizonyítottak. Sophie Claessens szerint a kókusz felkapottsága egyelőre egy bizonyítatlan hóbort, és nem éri meg vele kockáztatni - írja a Daily Mail.