Főleg a hideg, téli napokon jó egy kicsit bekuckózni a kanapéra, körbetekerni magadat egy puha pléddel és maratoni sorozatnézést rendezni. Ezzel nincs is probléma addig, míg a lustulás nem válik napi szokásoddá. Ha azt veszed észre, hogy minden programodat lemondod azért, hogy a lakás négy fala között maradhass, érdemes elgondolkoznod kicsit azon, vajon mi szívhatja el az energiádat.

A kupis íróasztal 

A Princeton Egyetem kutatása szerint az agyadat lefárasztja a folytonos vizuális zűrzavar, ami szellemileg és fizikailag is kimerültté tehet. 

Az agyadat lefárasztja a folytonos vizuális zűrzavarForrás: Thinkstock

A számítógép 

Az internetnek hála sokkal könnyebben elintézhetsz egy csomó dolgot akár a kanapédról is – könnyen túltolhatod azonban a dolgot, ha nem figyelsz. Az internet tényleg nagyon praktikus, ám miután megrendelted a vacsit, letöltötted a kedvenc sorozatodat, és cseteltél kicsit a barátaiddal, könnyen eljuthatsz arra a szintre, hogy már nem is érzed szükségét annak, hogy felkelj a gép elől.

A kék falak 

Imádjuk a kék minden árnyalatát, de érdemes kétszer is meggondolnod, hogy melyik helyiségek falát festesd kékre. A Travelodge tanulmánya szerint a kék falak lassítják a pulzusszámot, csökkentik a vérnyomást, és álmosító hatásúak. 

A kék falak álmosító hatással bírnakForrás: Thinkstock

A termosztát 

Tanulmányok kimutatták, hogy alvás közben az ideális környezeti hőmérséklet 16 és 20 fok között van – magyarán, jobb, ha éjjel kicsit hűvös van az otthonodban. Ha melegben alszol, kevésbé tudod kipihenni magad, és könnyen lehet, hogy a fáradtság miatt az esti program helyett inkább a kanapét választod majd egy kis szundikáláshoz. 

A tévé 

Szívesen alszol el tévénézés közben? Nem éppen jó ötlet. A képernyő fényei ösztönzően hatnak az agyadra, gátolják az alváshoz szükséges hormon, a melatonin termelését, ami azt jelenti, hogy sokkal rosszabb minőségű lesz az alvásod, másnap pedig nyúzottan, fáradtan ébredsz majd. Ilyen állapotban pedig ne csodálkozz, ha nem lesz kedved kimozdulni a lakásból. 

A képernyő fénye ösztönzően hat az agyadra, gátolja az alváshoz szükséges hormon, a melatonin termelésétForrás: Thinkstock