A magas intenzitású edzés lehet a megoldás azok számára, akik nem szívesen mozdulnak ki, és elképzelhetetlennek tartják, hogy órákig mozogjanak. Egy friss kutatás szerint ez az edzéstípus épp úgy hatékony, ahogyan a hosszabb ideig tartó, ám visszafogottabb edzésprogramok – állítják a McMaster University munkatársai.

Kineziológusok egy csoportja szerint a nagy intenzitású mozgás élvezetesebb, mint a visszafogottabb, hosszabb ideig tartó edzésprogramok. Emellett az ember örül, hogy kevesebb időt kell arra szánnia, hogy egészségét megőrizze.

Te is megszeretheted a testmozgástForrás: Thinkstock

„Azzal mindenki tisztában van, hogy a mozgás igen hasznos, ennek ellenére a felnőtt népesség fele nem folytat eléggé aktív életmódot egészsége megőrzése érdekében" – mondja a kutatást vezető Jennifer Heisz, a McMaster University munkatársa. A szakember szerint a problémát főként az okozza, hogy az ülő életmódot folytató felnőttek nagy része szerint a mozgás egyszerűen nem élvezetes. Ezen segíthet a nagy intenzitású mozgás, ami jobban felpörgeti azokat is, akik szívesen üldögélnek órákon át a tévé előtt.

A kutatás kezdetekor a magas intenzitású mozgást végzők épp annyira élvezték saját bevallásuk szerint az edzéseket, mint a visszafogott edzésprogramot választók. Az idő előrehaladtával azonban ez változott, és az előbbi csoport lényegesen jobban élvezte a mozgást, így szívesebben vette rá magát a következő alkalomra is.