Simon Szimonettával korábban már beszélgettünk zsírgyilkos edzésmódszeréről, a Boost Trainingről, mosz viszont az otthoni edzésről, annak esetleges nehézségeiről, előnyeiről, a szükséges eszközökről, és kedvenc gyakorlatairól kérdeztük. 

  • Mik az otthoni edzés szabályai?

Kezdőknek heti 3 alkalommal egész testet átmozgató könnyebb edzést szoktam javasolni, haladók 4-5 alkalommal is edzhetnek, az ideális időtartam pedig 60 perc. Nagyon fontos, hogy mindig bemelegítéssel kezdjünk, 8-10 percen keresztül általános bemelegítéssel mozgassuk át az izomcsoportokat, ezzel felkészítve a szervezetünket a terhelésre. A végén pedig alapos nyújtással zárjunk, ennek időtartama természetesen egyén- és izomcsoport függő, de 5-10 perc nyújtás minden edzés után elengedhetetlen. Az otthoni edzést az edzőtermi edzéshez hasonlóan nyugodtan testrészekre is bonthatjuk. Heti 3 alkalom esetében ez jelenthet egy alsótest, egy felsőtest és egy kardióedzést, illetve mindegyik végén dolgozzunk hasra is (pl. plank könnyített verzióban, hasprés, stb.). A fejlődés érdekében az alap edzéstervünket folyamatosan változtassuk, például beiktathatunk kisebb kézisúlyzókat, növelhetjük az ismétlésszámot. A megfelelő edzésterv kialakításában kérjük szakember segítségét, vagy kövessünk olyan edzésvideókat, ahol szakszerűen elmagyarázzák a gyakorlatok helyes kivitelezését. Táplálékkiegészítők – például testsúlykontroll-formulák – rendszeres használatával pedig hatékonyabbá tehetjük az edzéseinket.

Forrás: Facebook/Simon Szimonetta
  • Az otthoni edzésnek mi a legnagyobb előnye?

Nem veszítünk időt az utazással, hiszen nem kell elmennünk sehová. Nem kerül pénzbe és gyerek mellett is tudjuk csinálni. Nem kell várni a gépekre, ami egy konditeremben bizony sokszor jelent problémát. Az otthoni edzés különösen jó lehet azoknak, akik nagyobb súlyfelesleggel rendelkeznek, ebből adódóan nem szívesen sportolnak egy olyan közösségben, ahol kidolgozott testű emberek veszik körül őket.

  • Milyen eszközöket érdemes beszerezni?

Kisebb kézisúlyzót, akár több méretben is, 4 kg-ig bezárólag, gumiszalagot, gumikötelet, soft és fit ball-t, bokasúlyokat, TRX kötelet, kettlebellt, esetleg step padot. Ha már vannak otthon eszközeink, akkor érdemes kifejezetten azokhoz igazítani az edzéstervünket.

  • Lehetséges egyáltalán az otthoni izomépítés, ahol nem állnak rendelkezésre profi gépek?

Izomépítés és izomépítés között van különbség. Izomtömeget inkább az edzőteremben építsünk, ehhez ugyanis szükség van a konditermi gépekre. Különösen igaz ez a fitneszversenyzőkre, még a bikini fitnesz kategóriára is, ami a női testépítés legalsó fokozata. Átlagemberek esetében azonban általában egy egészségesen zsírmentes, nőies forma a cél, ezt otthon is el tudjuk érni.

Ha már vannak otthon eszközeink, akkor érdemes kifejezetten azokhoz igazítani az edzéstervünketForrás: Facebook/Simon Szimonetta
  • Mik az otthoni edzés esetleges hátrányai?

Mivel nincs mellettünk felügyelet, így nincs senki, aki kijavíthatna bennünket, amennyiben nem helyesen végzünk egy gyakorlatot, illetve hajlamosak lehetünk arra, hogy ugyanazt az edzéstervet követjük, és a gyakorlatokból kiválogatjuk a kedvenceinket. Szintén a kontroll hiánya miatt el is bliccelhetünk egy-egy edzést.

  • A konditermes edzés egyik előnye, hogy motivált társaság vesz körbe. Otthon hogyan őrizzük meg a motivációnkat?

Motivációt elsősorban az ad, ha az ember kitűz egy célt, és azért dolgozik minden nap, hogy azt elérje. Nincs is annál motiválóbb, mint amikor kézzel fogható, szemmel látható az eredmény. Ehhez nem feltétlenül van szükség társakra.

  • A saját magad által kifejlesztett Boost Training csoportos mozgásforma mellett egy otthoni edzésprogramot is felépítettél. Ez hogyan néz ki, miben tudsz segíteni azoknak, akik otthon szeretnének sportolni?

Komplett életmódváltó csomagokat dolgoztam ki. Olyan módszert javaslok, ami nem egy drasztikus „csodadiéta", hanem a hosszú távon is fenntartható, kiegyensúlyozott, vitaminokban és tápanyagokban gazdag étkezésre épít. Az alap a változatos étrend, ezt tökéletesíthetjük táplálékkiegészítőkkel. Fehérjebevitelünk jellemzően nem elegendő, így érdemes fehérjeturmixot, proteinszeletet beiktatnunk az étrendünkbe. A fehérjén kívül az aminosavak is fontos szerepet játszanak az izomépítésben, izommegtartásban. Multivitamin és egyéb vitaminkészítményeket rendszeres gyümölcs- és zöldségfogyasztás mellett is ajánlott fogyasztani, hogy tényleg meglegyen a szükséges napi mennyiség. A vendégek a személyre szabott étrend mellett személyre szabott edzéstervet is kapnak, ehhez videós segédanyag is jár, amiben megmutatom a gyakorlatok helyes kivitelezését. Jellemzően hölgyek keresnek meg, akik fogyni szeretnének, és nemcsak Magyarországról, külföldről is kérik a segítségemet.

  • Vannak kedvenc, otthon végezhető gyakorlataid, amiket mindenkinek ajánlasz?

Nagyon szeretem a kitöréseket, guggolásokat, burpee-ket, plank-okat, de a nagy kedvenceim a fekvőtámaszok különböző verziói.

  • A tavalyi nagysikerű Boost Training road show-nak idén is lesz folytatása?

Szponzorcégemmel, a BioTechUSA-val tavaly hat nagyobb városba látogattunk el, mindenhol telt házzal vártak, több helyen sokszoros túljelentkezés volt. Volt, aki ötven kilométert utazott, hogy velem tornázzon. Fantasztikus élmény volt mindegyik edzés, nagyon szerettem. A nagy sikerre való tekintettel ezt a roadshow-t idén tavasszal folytatjuk, ezúttal tíz helyszínre megyünk el, a helyszíneket pedig közönségszavazás alapján választjuk ki.