Ahogy kibújnak a felhők mögül az első napsugarak, máris szeretnénk megszabadulni a téli időszakban felszaladt pluszkilóktól. De a mozgás és a diéta mellett nem szabad megfeledkeznünk arról sem, hogy megfelelő mennyiségű vitaminnal és hasznos táplálékkal lássuk el a testünket. Íme néhány szuperétel, amelyet tavasszal muszáj megkóstolnunk. 

Tavasszal sokan kezdenek diétába, hogy megszabaduljanak a télen felszaladt pluszkilóktól. Ám arról sem szabad megfeledkezni, hogy a mozgás és a fogyókúra mellett megfelelő mennyiségű tápanyagot adjunk szervezetünknek. A tavasz különösen kedvez a szuperételeknek, így a Healthyeatingexperts.com cikke nyomán mi is adunk pár ötletet, hogy mit fogyassz, amikor már beköszöntött a szezon. 

Mielőtt azonban valaki drasztikus diétába kezd, feltétlenül konzultáljon orvosával. 

Spárga 

A spárga rendkívül gazdag K-, A-, B1- és B2-vitaminokban. A K-vitaminnak fontos szerepe van a véralvadásnál és a szív egyészségénél.

A saláta is remekül passzol a diétábaForrás: Shutterstock

Saláta 

A saláták szinte bárhol beszerezhetők, és szabadon variálhatók. Nagyon jó vitamin- és ásványianyag-forrás, ne hagyjuk ki az étkezésünkből.  

Spenót 

A spenót szintén segít fedezni a szervezet napi K-vitamin-szükségletét, de rendkívül gazdag még A- és C-vitaminokban is.  

Hüvelyesek 

Rostban, fehérjében és más tápanyagokban is rendkívül gazdagok a hüvelyesek, ezek pedig javítják az emésztést, és a fogyásban is segítségünkre lehetnek. Jó vasforrásnak is számítanak vegetáriánus és vegán étrend esetén is.